Jeg blir litt frustrert…

Categories Blogg

Nå har jeg deltatt i et forsøksstudie i over ett år, og i løpet av denne tiden har jeg ikke merket noen ting.
Spenningen var derfor stor når jeg i Oktober på kontroll fikk utlevert ekte medisin, ville jeg merke noe nå mon tro?
En av nevrologen som står bak dette studie er min nevrolog, og han har på hver kontroll påpekt at denne medisinen ikke er noen mirakelkur.
I beste fall kan vi håpe på at den kanskje kan bremse sykdomsforløpet, og dermed gi oss litt mer tid.

Jeg har alltid vært en dame som har tatt slike prosjekter med en klype salt, placebo effekten har ingen innvirkning på meg.
Men noen ganger skulle jeg ønske jeg også var en av dem, en av de som nå legger ut i det vide og brede om hvor god effekt de har fått av denne “medisinen”.
Ja medisin i hermetegn, for de som legger ut disse tingene har enda ikke fått utlevert ekte vare.

Ja jeg blir litt frustrert, men mest over meg selv.
For alt jeg vil er å tro på det de skriver, det ville vært fantastisk dersom denne medisinen fikk ALS syke til å gå igjen.
Men jeg klarer ikke tro på det, det er for godt til å være sant.
Hadde det vært små forbedringer de skrev om så hadde jeg kanskje kunne tro på det, men når det blir sånne mirakel oppstandelser så scroller jeg bare videre.

Når jeg var på kontroll i Oktober stilte vi spørsmålet, var det noen som hadde fått en revolusjonerende effekt?
Svaret på det var nei, og det var heller ikke forventet.
Jeg forstår det brennende ønsket om en kur mot denne jævlige sykdommen, jeg har vært der selv. Det første året gjorde jeg ikke noe annet enn å lete etter en kur, bare for å oppdage at det var mange falske “kurer” der ute.

Jeg syns det er tungt å lese om disse plutselige endringene, jeg blir bare frustrert.
Frustrert over at jeg ikke klarer å tro på det, men også frustrert over at jeg er en av de som ikke merker noe.
Men legen min hadde et annet syn på min frustrasjon, ifølge han var det bra jeg ble frustrert. “Det viser bare at du har akseptert din skjebne, og at du har et sunt forhold til alt som blir skrevet”, og de ordene tok jeg til meg.
Jeg har sluttet å jakte på en mirakelkur, livet her og nå er mye viktigere for meg.
Så lenge jeg er stabil så er jeg fornøyd, jeg takker høyere makter for hver dag jeg får…

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg blir litt frustrert…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *