Jeg blir flau…

Categories Blogg

I går ble vi sittende og se på debatten på NRK, og jeg kjente hvordan raseriet bygde seg opp.
Kontrastene ble store i går, på den ene siden sto våre folkevalgte i dress og dyre klær og på den andre siden sto befolkningen i gjenbrukte klær med ni kroner på konto. Jeg ble flau, her bor vi i et av verdens rikeste land, og så klarer vi ikke ta vare på våre egne.

Det er noe hakkende gale med systemet vi har i dette landet og det blir mer og mer tydelig at våre folkevalgte ikke klarer å styre landet vårt i riktig retning. Nå har det gått for langt, det virker som om våre folkevalgte er mer opptatt av å se bra ut for verden enn å ta seg av sin egen befolkning. De øser ut med millioner av kroner for å hjelpe andre land, men når det kommer til å hjelpe sine egne blir spare blusset slått på for fullt.

Jeg lever selv på uføretrygd og det går så vidt rundt, hadde det ikke vært for at vi har to inntekter så hadde det aldri gått. “Det skal ikke lønne seg å gå på trygdeytelser” hører jeg til stadighet, og der har våre folkevalgte virkelig innfridd. Ikke bare har de sørget for at det ikke lønner seg de har også sørget for at det ikke er mulig å leve av trygdeytelsene.

Halve livet har jeg jobbet for samfunnet, men det var først når jeg ble syk at jeg så hvor lite min innsats ble verdsatt. Jeg tenker på alle våre eldre som har vært med på å bygge opp dette samfunnet, og det gjør vondt når jeg tenker på hvordan de blir behandlet. Jeg syns det rett og slett er forkastelig, og hjertet mitt brister når jeg tenker på det.

Jeg er alvorlig syk og kan ikke jobbe, men jeg er bare en av mange. En av mange hundre tusen som ikke har noe valg, en av mange som lever under fattigdomsgrensen. Det er på høy tid at våre folkevalgte går litt i seg selv, det hjelper ikke å prate om respekt når de ikke gir oss det. Jeg syns det er skremmende hvilken retning vi er i ferd med å dra landet vårt inn i, og nå bør vi snu før det ender med katastrofe.

Prisene og renten stiger men trygdeytelsene blir stadig mindre, og våre folkevalgte nekter å gjøre noe som helst.
Jeg ble både flau og rasende under debatten i går, det ble igjen tydelig at våre folkevalgte ikke eier skam.
Jeg kommer til å stemme blankt ved neste valg, og det håper jeg mange andre også vil gjøre. Hver dag sitter det mange mennesker rundt om i dette landet som ikke får endene til å møtes, mens våre folkevalgte hever million lønninger hvert eneste år, det gjør meg kvalm…

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Jeg blir flau…

  1. Jeg er så hjertens ening med deg. Det er ikke flaut. Det er direkte motbydelig!!
    Og du vet jeg er politiker. Jeg gidder ikke drive partipolitisk polemikk her, men det finnes partier som ikke er enig i at de fattigere skal bli fattigere mens de øverst ved bordet kan fortsette kjøpefesten.
    Jeg har gått fra arbeid til trygd i år, og jeg synes det er ille hva det har gjort med vår økonomi. Jeg har jo vært hovedinntektskilden her i huset.
    Har ikke sett Debatten fra i går ende. Jeg stålsetter meg, for jeg har jo fått med meg essensen.
    Det verste er jo at siden AP SP og Høyre ikke ønsket å være med i Debatten forrige uke, men angret i ettertid så var dette programmet liksom deres mulighet til å reise kjerringa. Vel, de viste sitt sanne ansikt.

    1. Slik jeg ser det er det ingen partier som har en konkret plan for å ordne dette, ikke uten å heve skatten eller legge inn andre begrensninger som til syvende og sist går utover de svake her i samfunnet. Jeg har mistet troen på de fleste partier, det blir som å velge mellom asken og ilden spør du meg. Så nå stemmer jeg blankt.

  2. Så sant! Du skriver så bra – hver dag ❤ Har dessverre ikke overskudd til å kommentere så ofte, men alt blir lest!
    Som uhelbredelig syk selv, med begrenset tid, og på trygd, hadde jeg heller ikke klart å få det til å gå rundt uten ektefelle. Orket ikke se denne Debatten, det holdt for meg forrige uke. Stemme blankt har jeg også tenkt nøye gjennom å gjøre ved neste valg.
    Ha en fin kveld 😊

    1. Ja det er skammelig, at vi som ikke har noe valg skal bli behandlet slik er forkastelig. Håper du har det bra til tross for det du står i, en fin kveld til deg og 💖

  3. Jeg er helt enig med deg. Det er ikke greit det som skjer nå. Folk skal ikke måtte sulte i Norge i 2022. Det er mye som kunne vært nevnt, men jeg skal stoppe der.

  4. Veldig bra innlegg! Så fint at du setter fokus på dette. Jeg stemmer også blankt. Man er ikke syk/ufør frivillig, det er jo noe man får innvilget nettopp fordi det er behov for det. Trist når endene ikke møtes for mange trygdede. Ha en fin kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *