Jeg ble helt i hundre…

Categories Blogg

SE PHYSALISENE MINE!!!

Jeg ble så glad når jeg oppdaget det i går, jeg får jo mange bær!!
Når min venninne kom på besøk for en stund siden hadde hun med seg et utvalg av ting hun hadde sådd, og det var da jeg fikk to Physalis.
Bærene som kommer på planten har mange navn, jeg kaller de for ananaskirsebær.

Små gule bær som ligger innpakket i blader, og som smaker helt nydelig.
De passer helt perfekt til ulike desserter, og smaken er som en blanding av kiwi og stikkelsbær.
Jeg var litt spent på om de kom til å trives her, men det gjør de tydeligvis.
Det har gått kjempe fort, og det ser ut til at jeg får mange.

Jeg trodde jeg måtte vente til høsten før jeg fikk noe resultat, men det har knapt nok gått uker siden jeg fikk de. Nå lurer jeg på hvor lang tid det går før de er klar, de skal tydeligvis falle av når de er modne. Jeg hadde egentlig planer om å sette de ut, men det tar jeg ikke sjansen på nå som det er så kaldt.

Kongen på haugen…

Først i dag fikk gubben nok arbeidslyst til å komme seg ut i hagen, nå var det på tide å ta fatt på jordhaugen. Selv har jeg hatt en sløvedag i dag, jeg blir så trøtt av dette været.
Jeg bare håper værmeldingen har rett vedrørende morgendagen, for dersom det blir sol kan jeg også komme meg litt ut.

En liten gutt jobber på…

Gubben har lyst til å dra til Sotra på festningen der, så det er planen for morgendagen.
Vi må også ta en tur på tivoliet i byen, en liten gutt har mast om det i dagevis.
Så nå håper vi på finvær de siste dagene av denne langhelgen, da blir alt så mye lettere. Men det er nå deilig med så mange fridager uansett, så lenge jeg har familien samlet nyter jeg hvert sekund…

Det blir bra når all jorden blir planert ut…
4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg ble helt i hundre…

  1. Koselig med planter og frukter.
    Bare vær forsiktig med physalisen din. Den lager et rotvekst av en annen verden, og tar over mye. Så plant den et sted der den er hemmet fra å spre seg. Bare et lite tips😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *