Ja da var det gjort…

Categories Blogg

Jeg visste når jeg la meg igår at denne dagen ville bli travel , og akkurat det gledet jeg meg til. Det første som sto på tapeten var en dusj , det var igjen tid for skrubbing av denne kjerringa. Men så kom jeg på at jeg hadde to assistenter i dag , og gubben var en av dem. Så idag var jeg snar med å huke tak i min faste assistent , jeg så for meg at dusjingen ville gå hakke roligere for seg med henne enn med gubben. Jeg fant ut at jeg måtte spare på energien jeg hadde , spesielt siden dagen nettopp hadde begynt.

Gubben har virkelig vært i drivet idag , det første han gjorde når han sto opp var å gjøre ferdig gangen. Siste rest med lister ble ordnet så og si før jeg var ferdig i dusjen , det er tydeligvis ikke bare meg som har fått påfyll av energi. Jeg derimot hadde kun en oppgave jeg ville få ordnet før vaksine timen , og den oppgaven har gubben hørt om i to dager nå. For helt siden jeg fikk pakken fra Vibbedille så har det klødd i fingrene mine , vårt nye familie skilt er det eneste som har stått i hodet på meg de siste dagene.

Jeg tror gubben skjønte at her var det bare å adlyde , han kunne ikke risikere at årets første VIRKELIGE vårdag endte opp i full krig. Trusler om skilsmisse lå i luften dersom dette ikke ble gjort idag , så her var det bare å sette igang. Vi kunne ikke ha bedt om et bedre vær idag , det var en fryd å kunne kjøre ut i solskinnet. Ikke trengte jeg fire lag med klær på meg heller , en ullgenser var mer enn nok. En perfekt dag til å henge opp perleskiltet med andre ord , og jeg er strålende fornøyd med resultatet.

Nå trenger ingen lure på hvem som bor i et grått hus lenger , det ble såååå fint!! Vibbedille er så dyktig , dette er det fineste familie skiltet jeg noen gang har hatt. Litt klabb ble det på grunn av panelen , men jeg syns gubben løste det på en god måte. Men hele prosessen tok lenger tid enn jeg hadde regnet med , og plutselig var tiden for å dra til legen der.

Vi kom inn på legekontoret litt heseblesende begge to , arbeidet med skiltet hadde fått alle til å glemme både tid og sted. Men det var når vi kom inn i gangen rett utenfor legekontoret at jeg fikk litt frysninger på ryggen , for gangen var full av mennesker. Alle måtte vente i gangen på og bli ropt opp , jeg tror vi var over 15 stykker som satt i et rom og ventet på det samme. Likevel var det først når legen min kom at jeg ble skikkelig forbanna , for det viste seg at jo jeg kunne få vaksinen hjemme!

Legen hadde nemlig formidlet det tilbudet til min ansvarsperson i hjemmesykepleien , det var hjemmesykepleien som skulle ha spurt meg om jeg ville ha den hjemme eller på legekontoret. Det verste er at jeg pratet med min ansvarsperson i går , og da spurte jeg henne rett ut om hvorfor jeg ikke fikk vaksinen hjemme. Men det viste hun ingenting om , det var det fastlegen som styrte sa hun. Jeg kjenner at jeg er drittlei hele hjemmesykepleien , ja beklager å si det , men det blir ikke bedre akkurat. Det har vært så mye unødvendig rot i det siste , noe jeg ikke forstår siden det bare er medisin og sondemat de har ansvaret for. At jeg skal utsettes for smittefare fordi hjemmesykepleien ikke klarer å formidle en beskjed gjør meg forbanna , det rablet nesten for meg der nede.

Rødsprengt i trynet satt jeg der og ventet , heldigvis var jeg en av de første som ble vaksinert. Jeg ble sittende som vanlig i tyve minutter å vente , men alt gikk veldig bra. Akkurat det håper jeg vedvarer , for det er meldt nydelig vær hele uken. Legen skulle også sørge for at jeg fikk neste dose hjemme , men det blir ikke før i slutten på mai. Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg ikke får noen bivirkninger , og i mellomtiden skal jeg nyte synet av familie skiltet som henger så fint på veggen…

7 kommentarer

7 thoughts on “Ja da var det gjort…

    1. Jeg har rapportert flere avvik uten at jeg tror det hjelper så mye , jeg har ingen garanti for at de avvikene jeg rapporterer inn blir etterfulgt. Det er tross alt bare hjemmesykepleien selv som kan legge inn avvikene.
      Ja jeg er så fornøyd med skiltet , det pyntet virkelig opp.

      1. Kan ikke brukerne legge inn avvik i avvik-systemet?
        Viker rart, men det kan de jo ikke på sykehuset heller når jeg tenker etter.
        Nei da er jeg usikker på om det er verdt bryet å melde avvik.

        1. Selv som arbeidsleder i min egen BPA ordning så får jeg ikke føre avvik selv inn i systemet , det syns jeg er veldig merkelig. Ikke får jeg noen tilbakemelding på hva som eventuelt er gjort for å sikre at det skjer igjen heller , likevel er det vi som har det største ansvaret for at ordningen går rundt.

  1. Skiltet ble kjempefint 😀 utrolig at hjemmesykepleien ikke har klart å forstå dette. Det er jo selvsagt at du burde fått vaksinen hjemme. Godt at du får 2.dose hjemme.

    1. Jeg er såååå fornøyd med det skiltet , det ble finere enn jeg hadde sett for meg 💖
      Ja ikke skjønner jeg hvor vanskelig det skal være , jeg håper virkelig de får med seg at neste dose blir hjemme.

      1. Jeg svarte deg under innlegget der det stod du skulle få vaksine, og da hadde jeg ikke fått med meg denne informasjonen som du skrev her

        . Jeg opplever og kommunikasjonsproblemer til tider mellom lege og hjemmesykepleie. Men denne gangen gikk d fint. Men det var fastlegen som informerte meg om det, oghjemmesykepleien som var hos meg dagene før visste ikke hvem som faktisk skulle gjøre det. Før d viste seg at d var hjemmesykepleien. Så jeg tror ikke info mellom avdelinger i kommunen fungerer helt heller. Det er slik noen ganger man kan bli overrasket at ting går på skinner, for man er så vant til at d ikke gjør det. Sukk. Klem fra meg til deg❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *