Innlegg nr 514…

Categories Blogg

“Langemann, kom deg opp, Greven av Gral kommer”! Ja for dette våknet jeg opp til idag. En liten gutt var allerede i full vigør og sto nå og viftet med sverdet over meg i senga. Det ble altfor seint igår, klokken 02.30 var jeg først i seng, og overraskelsen var stor når jeg og min mann hørte en liten gutt rope fra trappen midt på natten.

“Pappa, hvor er du”? ropte han med en bekymret undertone. “Jeg må bare legge mamma, jeg kommer snart” ropte en forvirret pappa som håpte at ikke nattesøvnen endte her. “Jeg vil være med” , og før jeg visste ordet av det hadde jeg fått besøk av en liten gutt som stod og turnet på gulvet midt på svarte natta. Jeg skjønner ikke hvor de tar all energien sin ifra, det er kun en bryter virker det som, og den er enten av eller på. Men jeg fikk nå underholdning så det holdt der jeg lå, og det beste av alt, en stor bjørneklem før han igjen fant veien under dyna si.

Dagen har vært fin på alle måter, selv om jeg må innrømme at jeg ikke var helt klar for å ta på meg alle ” Langemann” sine oppdrag når jeg slo opp øynene i morges  🤣Men her var det ingen bønn, her var det bare å komme seg opp og hive seg med i leken. Så her har vi lekt Kaptein Sabeltann fra vi slo opp øynene i dag tidlig.

Min mann overrasker stadig, for ikke visste jeg at han kunne tegne! For idag ville Isak ha nytt sjørøverflagg, og normalt sett pleier jeg å skrive ut fra Internett. Men idag gikk det ikke og da slengte jeg ut en kommentar om at pappa kan tegne. Overraskelsen var derfor stor når jeg så at han hev seg over oppgaven med liv og lyst, og når jeg så resultatet ble jeg faktisk imponert.

Så nå skal det bare fargelegges og festes på en pinne, så er vi igjen klare for nye tokt. For flagg må til når man skal seile på de syv hav, det skal være liten tvil om at selveste Kaptein Sabeltann er på vei. Gud hvor jeg elsker fantasien på min vakre gutt, han tar meg med på en reise jeg aldri ville vært foruten.

Tenk at jeg har i underkant av ett år nå bikket 500 innlegg, det fortjener en feiring mener jeg. Så idag har vi hatt ribbe til middag, og dagen ble avsluttet med å se på fotballkamp fra bilen i høststormen, en feiring helt etter min smak. Men feiringen ble brått avbrutt 15 min inn i kampen. Da gikk min datter nemlig ned for telling i en hode mot hode kollisjon. Jeg skjønte med engang at her var det bare å belage seg på en sen kveld, for blodet rant ut i strie strømmer.

Så vi har nå tilbrakt tre timer på legevakten, og det hele endte med fire sting i hodet. Men min datter er en tøffing, og når hun spøkefullt sa ” Mamma, se hva som står. Tror du legen ber meg holde hodet høyt “. På skjermen sto det nemlig “hold skadestedet høyt” 🤣, ja da skjønte jeg at det kom til å gå bra denne gangen også.

PS : Jeg ser jeg har fått en del bilder og meldinger. Jeg svarer fortløpende, jeg må bare få oversikt først 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *