Ingen forstår

Categories Blogg

Det ble en vond kveld på tirsdag  , alle de vonde følelsene kom til overflaten igjen.

Igjen måtte gubben ofre fristedet sitt , og igjen ble jeg sittende og se på at luften gikk ut av han .

Jeg gikk fra å klare meg selv til å måtte ha hjelp til alt i løpet av to år , og på tirsdag kom den følelsen tilbake.

Den følelsen av å bare være til bry , men også den følelsen av at ingen forstår.

 

I syv av tolv år har jobben vært alt for gubben , det tok ikke lang tid før jeg innså at her måtte jeg innstille meg på å være mye alene.

To helger i måneden var han hjemme , han var fornøyd så lenge han fikk gjøre det han elsket.

Kjerringa hjemme var ikke like fornøyd , det gikk en kule varmt opptil flere ganger.

For jeg var den som ble sittende med alt , alle problemer som kom måtte jeg håndtere alene.

 

Men den tiden er historie nå , det kapittelet har blitt lukket for godt.

Gubben kom omsider hjem , jeg måtte bare bli syk for å oppleve det.

Men en ting har ikke forandret seg , jobben kommer fremdeles først.

Jobben er nemlig det eneste “normale” han har igjen , hans eneste faste holdepunkt i en kaotisk hverdag.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå han , slik hadde det vært for meg også om jeg hadde vært i hans sko.

Derfor gjorde det så innmari vondt når jeg igjen måtte be han ofre sitt fristed , igjen trengte jeg at han satte meg først.

Men det er i slike øyeblikk jeg føler på det , et hav av forskjeller dukker opp.

For mens jeg ikke har noen problemer med å forstå hvorfor han reagerer , så får jeg ikke den samme forståelsen tilbake.

 

Uansett hvor mye jeg prøver å forklare så er det som om ordene mine ikke når frem.

Denne sykdommen er umulig og sette ord på , redsel og utrygghet er blitt min nye hverdag.

Hver dag prøver jeg fortsatt å klare meg selv , ta vare på mine kjære på min egen måte.

Men det er en ting jeg aldri klarer , uansett hvor mye jeg prøver så føles det som om ingen forstår…

5 kommentarer

5 thoughts on “Ingen forstår

  1. Er ikke alltid lett å forstå eller å bli forstått , når andre ikke har vært i samme situasjon dessverre , man kan tenke seg til og prøve å sette seg i andres situasjon. Hvordan gikk det med testen ? Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *