“Ikke snakk mamma”

Categories Blogg

Nok en nydelig dag ute, måtte dette været bare fortsette. Idag var første dagen til Isak i barnehagen også, men det var han ikke spesielt fornøyd med kan du tro. I følge han var det rimelig urettferdig at søsknene fikk være hjemme og ikke han, for han ville jo også være hjemme. Heldigvis har vi brukt noen dager på å forberede han, så etter forholdene gikk det bra.

Men han hadde en betingelse, pappa måtte følge. Far selv var ikke helt enig i den beslutningen, for det innebar at han måtte begynne senere på jobb. Så mor måtte også sette foten ned, og da var det ingen vei utenom. Isak trenger noen dager med tilvenning, og da må pappaen også tre til.

Jeg har sagt meg villig til å hente han fremover, og nå når det er så fint vær er det bare en fryd. Det blir ihvertfall nok av frisk luft for tiden, noe som medfører at jeg sover godt om natta. Isak har foreløpig bare fire timer om dagen i barnehagen, og det er mer enn nok. For meg er det fire timer for mye, ja ihvertfall når vi vet hvilken tid vi er inne i.

Men en ting er sikkert, det var en herlig opplevelse og få hente han igjen. Vi sto utenfor porten og ventet, og det var en lykkelig gutt som kom løpende mot oss. Idag hadde de vært ute på tur i finværet, og det vistes godt. Han strålte der han kom løpende, og selv om han sa at det hadde vært en kjedelig dag så sa smilet noe annet.

Det blir så gode samtaler på bare en liten kjøretur, og en liten gutt har alltid noe han lurer på. Idag var det Korona og troll som var det store samtaleemnet, et vidt spekter av spørsmål kom trillende ut av en liten munn. Men når jeg skulle forklare at Korona var veldig farlig for mamma, da ble jeg brått avbrutt. For når jeg sa at jeg kunne dø da ville ikke en gutt høre, “slutt og snakk mamma, det er skummelt å høre”.

Det samme sa han når vi kom til et tre som så ut som den var dratt opp med rota, for da mente jeg at her måtte trollet ha vært, men det var tydeligvis skummelt det også. Jeg tror han var knapt innom huset når vi kom hjem før det bar ut igjen, igjen var det tid for lek og moro. Nå var det nabobarna som sto for tur, og jeg syns ikke det er rart at en liten gutt sovnet på sofaen ikveld.

Søsknene blomstrer også for tiden, og de tilbringer gjerne tid sammen med en liten gutt. Storebror lærer han å game, og storesøster tar han med på skattejakt. Søskenkjærligheten er fantastisk, og jeg nyter synet av barna sammen. Under ligger bilder fra turen til og fra barnehagen, og imorgen venter nok en tur. Ta vare på dere selv, og nyt kvelden….

Sjekk håret mitt, det er blitt så laaaangt

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *