Ikke bruk sykdommen som en unnskyldning

Categories Blogg

Nå har jeg levd med denne dritten av en sykdom i snart fem år, og det har regelrett vært en tortur.

Likevel tok jeg et valg, jeg skulle kjempe så lenge jeg klarte.

Kampen har vært lang og veien har vært bratt, det har vært mange kameler som har vært tunge å svelge.

Men enda er jeg her på tross av alt, og for meg er livet fremdeles verdt å kjempe for.

 

Jeg ser på meg selv som den samme, på innsiden er jeg fremdeles lik.

Det er skallet utenpå som er forandret, sykdommen ga meg store begrensninger.

Men dersom du ser godt etter finner du meg, jeg skinner igjennom bare du er villig til å se.

Ikke la skallet lure deg til å tro noe annet, for jeg er der inne og det prøver jeg å bevise hver dag.

 

Så vær så snill, ikke bruk sykdommen min som en unnskyldning.

Jeg prøver nemlig hardt, så la meg få lov.

La meg få være en venninne, mor, datter og kjæreste, for det er alt jeg vil.

Bruk mine kunnskaper og la meg få hjelpe, jeg vil så gjerne bare du gir meg lov.

 

Ikke lat som om alt er bra for å skåne meg, jeg er kanskje syk men jeg er ikke blind.

Jeg ser når noe er galt selv om ikke ordene er der, så vær så snill la meg få lov.

Mitt største ønske er at dere ser meg, ser meg for den jeg engang var.

Jeg er ikke blitt borte, mitt indre er fortsatt her.

 

Det gjør vondt i hjertet når jeg ikke blir inkludert, det gjør vondt når jeg må høre ting fra andre.

Kroppen er syk men hodet er bra, jeg klarer fortsatt mye bare jeg får lov.

Ikke sett begrensninger bare fordi du tror, for sykdommen er ikke meg.

Jeg vil så gjerne så la meg få lov, for jeg er fremdeles meg…

6 kommentarer

6 thoughts on “Ikke bruk sykdommen som en unnskyldning

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *