I dag er dagen…

Categories Blogg

I dag dedikerer jeg dette innlegget til min aller kjæreste datter, for idag er det hennes dag. I dag er det avslutning, den aller siste avslutningen før hun går ut av grunnskolen. I dag skal vi feire at ti år er gått siden hun startet på skolen, idag skal vi feire at hun har klart seg med glans, idag feirer og hyller vi alle disse flotte ungdommene som nå skal peile sin egen vei videre.

Jeg gleder meg til å feire denne dagen med henne. Gleder meg til å se henne på scenen mens hun opptrer sammen med de andre. Tenk at denne lille jenta nå er blitt en voksen ung og nydelig dame . Det er skremmende hvor fort tiden har gått, jeg synes ikke det er lenge siden hun hang i skjørtet på meg, det er ikke sååå lenge siden hun sto spent med sommerfugler i magen klar for første skoledag.

Alt jeg føler er stolthet og glede. Jeg er så fryktelig stolt over alt hun har utrettet, stolt over alt hun har oppnådd, og stolt over hvilken person hun har blitt. Hun beviser daglig at hun mestrer dette livet, hun takler utfordringer, og når det stormer som verst, så står hun med rak rygg og hodet hevet. For er det en ting jeg har gjentatt og gjentatt, så er det at det aldri er et alternativ å gi opp.

Hun har tatt det til seg, hun gir seg ikke uten kamp, hun er sterk den jenta mi, og det gjør at jeg føler meg trygg. Trygg på at hun mestrer livet selv uten meg, trygg på at hun kommer til å finne sin vei videre. Alt jeg håper nå, er at jeg får følge med på reisen hennes så lenge som mulig .

Så idag feirer vi. Og gjett om vi skal feire. I dag er det på med finklærne og lakksko, for idag skal vi hylle disse nydelige ungdommene som fortjener all den hyllesten de kan få. Så nå gleder jeg meg til å pynte meg litt, få se min datter i bunad, og nyte kvelden sammen med alle de andre stolte foreldrene.

Lykke til videre min vakre datter, jeg er så uendelig glad i deg 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *