” Hvorfor kan ikke du bli frisk mamma “

Categories Blogg

En liten gutt er ikke så liten lenger , det ser jeg hver dag.
Nysgjerrigheten er stor , og der ute ligger en stor verden.
Hver dag får vi nye spørsmål , og alle spørsmål starter med et eneste ord.
Hvorfor er et ord som går igjen her i huset , uansett hva vi sier så får vi alltid et hvorfor i retur.

 

Jeg vet han går og grubler mye , det er mye en liten gutt lurer på.
Som regel er det mor som må svare , han vet nemlig at mor tar seg tid til å forklare.
Men av og til handler spørsmålene om meg , en uforklarelig sykdom som ingen helt vet svaret på.
Det var på vei til fotball kampen at spørsmålet kom , et spørsmål som jeg egentlig har ventet på.

 

” Hvorfor kan ikke du bli frisk mamma , har du fått korona ?” kom det fra baksetet , og jeg kjente hvordan hårene på kroppen min reiste seg. Det ble plutselig så tydelig hvor mye han egentlig går og grubler , men som regel kan jeg se det på han og vite når spørsmålene kommer. Jeg har også lagt merke til hvor brydd han blir når andre barn spør , og det skjærer meg i hjertet.

 

Selve spørsmålet satte meg ikke ut , men det kom så bardust på at jeg kvapp litt. Heldigvis var storesøster også med i bilen , og med enkle ord fikk hun forklart at det ikke fantes noen medisin til mamma sin sykdom. Det var da det kom , en setning som fikk klumpen i halsen til å vokse. I øyenkroken kunne jeg se at en finnmarking også reagerte , med få ord satte en liten gutt ord på alle følelser han hadde.

 

” Det er urettferdig Dadda , urettferdig at du fikk ha en frisk mamma og ikke jeg ” 
Jeg kjente hvordan tårene begynte å komme , selvfølgelig ønsket han seg en frisk mamma! Han vil jo ha det alle andre har , jo større han blir jo vanskeligere blir det.
Det eneste ønsket jeg ikke kan gi han ble hengende i luften inne i bilen , brått følte jeg på en form for kvelningsfornemmelse. ” Hadde jeg bare ” var alt jeg klarte å tenke , men istedenfor sa jeg så høyt jeg kunne ” ja det er urettferdig vennen min “…..

4 kommentarer

4 thoughts on “” Hvorfor kan ikke du bli frisk mamma “

  1. Det er urettferdig, men han har en fin, god, omtenksom og kjærlig mamma. Det er viktig Vivian ❤️🧡💛 Ønsker dere en flott søndag 🌹❤️🥰❤️

  2. Jaaa enig med gutten din
    Men han har tross alt vært HELDIG.😍😍
    Tenk hvor god omsorg. Du har gitt.han
    Og tatt deg GOOOD tid.og gi gode svar
    Og vært med i leken hans
    Du.er der for.han og fam din
    De.er heldige !!!!…….tross ALT
    😍😍🤗🤗🤗🤗🤗🤩🤩

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *