Hvil min kjære…

Categories Blogg

Jeg hørte den tunge pusten hans, en rolig pust som ga meg en ro.
En stor sterk mann lå nå i fosterstilling, som et lite barn i mors fang.
Kreftene hadde tatt slutt, alle bekymringer hadde nå sluppet taket.
Igjen så jeg det, hvor mye det koster.
En kontroll var over, og lettelsen kunne nå høres i en tung pust.

 

Kjærligheten ble igjen så nær, og alt jeg ville var å legge armene mine rundt han.
Holde en sliten mann tett inntil meg, viske i hans øre at alt ville bli bra.
Men der satt jeg, så nærme men likevel så langt i fra.
En halv meter skilte oss, men der og da føltes det ut som flere mil.

 

Igjen ble jeg sittende i en sliten stol, uten mulighet til å trøste.
Klumpen i halsen vendte tilbake, med våte øyne ble jeg sittende å lytte.
En tung pust ble en påminnelse om hvor mye dette livet koster, hvor mye mine kjære må tåle. Hver dag står min mann opp, og hans første tanke er meg.
Han står på fra morgen til kveld, setter sitt eget liv på vent for at jeg skal ha det bra.

 

Hvil min kjære tenkte jeg i mitt stille sinn, og det var da du plutselig åpnet dine øyne.
Med et slørete blikk kikket du på meg, et stort smil kom til syne.
“Har du det bra kjære” spurte du meg, igjen var din første tanke om meg.
Ja det har jeg kjære” visket jeg tilbake, kjærligheten ga en varme så stor.
En sliten mann smilte mot meg og sa, Vi har det bra så lenge vi er sammen kjære”…

30 kommentarer

30 thoughts on “Hvil min kjære…

  1. Vakkert skrevet som alltid av deg. ♥️ Dere er heldige som har hverandre og viser kjærligheten og gleden om at det er dere to som hører sammen. ♥️♥️

  2. Du e go som klarer ha sånn omsorg for de rundt dæ når du selv trenger mye fra andre. Det forteller mye om kossen du er innvendig ❤ Heier på deg og gubben ❤ Ha en fin søndag ☀️

    1. Tusen takk Anne, familien betyr alt for alt for meg 💖
      Det smerter meg å se hvor mye de må gå igjennom, å stå på sidelinjen dag etter dag koster mye💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *