Hva ser dere??

Categories Blogg

Nylig kom jeg over en artig sak på Facebook, et bilde som skapte heftig debatt i heimen. Er det ikke rart hvor forskjellig vi oppfatter ting, selv om vi ser på den samme tingen?

 

Det er fascinerende hvordan hjernen vår jobber til enhver tid, og hvor ulikt vi ser verden rundt oss. Tenk at en liten sko kunne bidra til så dypsindige tanker 😅Ser man lenge nok kan man fort bli sprø, til slutt trodde jeg at jeg så både den ene og andre fargen 🙄

 

Så derfor tenkte jeg å dele bildet med dere, jeg engasjerer dere gjerne. Det er alltid spennende å høre hvilke ulike oppfatninger det er der ute. Dette bildet skapte mye latter her i huset i går, og håpet er at vi kan få litt glede av det her inne også.

 

Hiv dere med, hvilke farger ser du på skoen (og lisser)? La oss kjøre debatt!

 

22 kommentarer

22 thoughts on “Hva ser dere??

  1. Grå sko med turkise lisser. Min mann ser det samme. Så rosa først, men ombeste seg

  2. Er lissene hvite her, eller er skoene rosa?🥿🥿
    Sjekk om du er fargeblind for grønn og/eller rød.

    Ulike fargeroppfattes avhengig av øyets evne til å “se” alle farger ..
    -og bildet er nok laget for å gi “artige forskjellige fargesvar”.

    Det er flere gratis tester på nettet,f.eks: https://fargeblind.no/fargeblind-test/ishihara

    Og husk at flere menn enn kvinner rød/grønn fargeblind.

    Så, de kan ikke noe for det😉
    – altså ikke bare menn ..

    1. Min mann er fargeblind, og han ser ingen av de fargene vi ser på bildet. Så tror ikke det har så mye med fargeblindhet å gjøre, men artig å se hvor ulike oppfatninger vi har 🤗

  3. Grå sko med turkise lisser, det har jeg alltid sett men nå kunne jeg se litt rosa skjer på skoen 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *