Høydepunkter fra året…

Categories Blogg

Jeg sitter her og tenker over året som har gått, som ellers i livet har dette året også brakt med seg både sorg og glede. Heldigvis har det vært flest gleder, på tross av sykdom og en til tider grå tilværelse har familien holdt sammen og delt mange øyeblikk.

Gjennom bloggen har jeg blitt kjent med mange fantastiske mennesker, hver og en av dere som har delt av deres liv, sendt meg meldinger og støtteerklæringer, jeg takker dere av hele mitt hjerte.

På mange måter føler jeg at 2019 har vært mitt år, det skal mye til for å toppe alle de fantastiske øyeblikkene jeg har fått tatt del i dette året. Vi hadde en vår som var preget av fornyelse og kreativitet, hvem kunne tro at gubben kunne snekre blomsterkasser? Huset fikk vi også malt, takket være god hjelp fra de rundt oss.

Men det store høydepunktet denne våren fikk vi takket være dere lesere og mitt kjære søskenbarn, aldri hadde jeg sett for meg at jeg skulle på Tv. For da God morgen Norge plutselig tok kontakt, da trengte vi ingen betenkningstid, her var det bare å kjøre over fjellet. Linken til sendingen finner du Her! God morgen Norge

Det hele var en fantastisk opplevelse, og så godt tatt i mot som vi ble tror jeg ikke jeg har opplevd. Men guri hvor nervøs jeg var, min mann derimot var roligheten selv, ikke vet jeg hvor han tok det ifra. Jeg syns det er så flott at vi har delt dette øyeblikket sammen, nå har vi noe å se tilbake på. Tenk at mamma og pappa har vært på Tv, det er stas for en liten gutt.

Sommeren i år brakte med seg mange flotte øyeblikk, Dyreparken, Norway cup og tur på hytta var noen av høydepunktene. Men den startet med spenning og mitt livs opplevelse, for første gang i livet fikk jeg prøve paragliding! En opplevelse jeg for alltid vil bære med meg.

Min fantastiske flyve ledsager, han var bare god tvers igjennom 💜

Tenk at dette i det hele tatt er mulig?? Ved hjelp av en spesialbygget rullestol ble jeg fraktet 2000 meter rett opp. Helt utrolig, og jeg blir aldri lei av å se filmen. Så derfor legger jeg den ut på nytt. Dette er å anbefale.

 

Men sommeren bød på andre fantastiske opplevelser, og i Kristiansand fikk vi oppleve en helg full av opplevelser. Isak fikk se og oppleve alle sine helter, han fikk alle sine drømmer oppfylt på en helg. Kaptein Sabeltann, dyrene i Hakkebakkeskogen, en tur med den Sorte dame, opplevelser som han vil for alltid bære med seg videre.

For meg var dette en magisk helg. En helg skreddersydd for meg og mine behov. Vi støtte ikke på et eneste problem, bare god service og behjelpelige mennesker så langt øye kunne se. Jeg nøt opplevelsene like mye som en liten gutt, og jeg er evig takknemlig for at vi tok den turen. Og vi avsluttet helgen med et fabelaktig show i mørket, noe som falt i smak hos hele familien.

Takket være min forhenværende assistent som hev seg med i siste liten, og svigermor som også valgte å feriere med oss på landeveien ble dette en fantastisk tur. Der ser du hvor mye litt ekstra hjelp betyr for oss, det bidrar til at vi kan leve litt vi også.

Deretter gikk turen videre til Oslo, vi var klar for årets tradisjon, Norway cup. På veien tok vi en pitstopp i Tønsberg for å besøke min bror, og da vi nærmet oss viste det seg at vi fikk eskorte helt frem til ytterdøren. Min bror hadde nemlig bestemt seg for å kjøre ut for å se etter oss, og plutselig dukket han opp bak oss på motorveien og geleidet oss helt frem.

Det ble virkelig en fin i trivelig selskap, maken til gjestfrihet skal du lete lenge etter. Etter en regnskur og litt tordenvær bar turen videre til Gardermoen der vi skulle bo under Norway cup uken, og en fantastisk uke med mye god fotball ble det. Etter noen år på Norway cup har vi blitt litt kjent, så nå går vi rett på banen uten å måtte lete.

Sjekk stilen 😅

Så bar det hjemover igjen, faktisk litt vemodig at sommeren var på hell. Da hjalp det på humøret at jeg enda hadde noe å se frem til, for etter noen dager hjemme bar det ut på tur igjen. Denne gangen til mitt barndoms paradis, den eneste plassen som kan gi meg sjelefred, på hytta i Gulen. Gjett om det ble en flott helg, ungene fikk boltre seg i sjøen med all slags aktiviteter, og jeg satt på dronningplassen og fulgte med på begivenhetene.

Vi fikk være med på kalve slepp, hadde mye besøk hver dag, og spiste middag sammen med hele familien på lokalkafeen oppi veien. Takket være min eldste bror og svigerinne så fikk vi en uforglemmelig helg, til og med gubben fikk slappe av.

En fantastisk sommer var det, en sommer jeg vil aldri glemme. Så for å avslutte noen perfekte uker måtte vi ha en jentekveld, og hva er en jentekveld uten Gitarkameratene. En perfekt sommer krevde en perfekt avslutning, og Kurt Nilsen med sine kamerater sviktet ikke, nå kunne høsten bare komme.

Sommeren var over, og høsten meldte sin ankomst. Men høsten sviktet ikke den heller. For det ventet både overraskelser og planlagte sammenkomster, denne høsten var fin. Den store overraskelsen var det en av dere lesere som sto for, en overraskelse som nesten hele familien fikk glede av.

Ønsketransporten ble kontaktet uten at jeg visste det, og en drøm gikk plutselig i oppfyllelse. For helt siden jeg ble syk har jeg lengtet etter en ting, jeg ønsket meg en fjelltur. Jeg ønsket å ta med meg Isak på sin første fjelltur sammen med meg, en drøm som takket være ønsketransporten ikke bare forble en drøm lenger. For en tur det ble, jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er. En tur jeg for alltid tar med meg videre.

Som om ikke turen var nok i seg selv, så fikk jeg enda en drøm oppfylt denne høsten. Takket være en fantastisk dame som nå er blitt en god venn, så satte vi igang med å planlegge en innsamlingsaksjon for ALS. På to måneder klarte vi to alene og planlegge et fakkeltog rundt lille lungegårdsvannet, enda en drøm gikk i oppfyllelse. På litt over en time hadde vi samlet inn over 19000, og over 100 personer møtte opp for å gå sammen med oss.

Jeg har aldri kjempet så mye mot tårene som den dagen, tenk at jeg fikk oppleve dette. En fantastisk stund for hele familien. Det betyr så mye for mine kjære og se all den støtten vi har, men det betyr ekstra mye for mine barn. De ser at vi har mange i ryggen, det er mange som bryr seg. Jeg håper selvfølgelig vi kan få til noe lignende igjen, men om ikke så er jeg glad for at jeg har opplevd det. En stor takk til alle som gjorde dette mulig.

Dette var bare noen av høydepunktene, for dette året har gitt meg opplevelser i fleng. Som hyttetur med naboen, julekonsert med Kurt Nilsen, alle gavene vi har fått fra kjente og ukjente, julebaksten vi fikk levert, besøket på arbeidsplassen, og alle stunder ute sammen med naboen og barna. Jeg sa en gang at kanskje det var en grunn til at alle disse opplevelsene kom på rekke og rad, og like etter havnet jeg på sykehus. Det skulle vise seg å bli en hel måned med intens kjemping, en kamp for å komme hjem til jul.

Men jeg kom meg gjennom det også, og nå sitter jeg her hjemme med mine kjære og kan minnes året som har gått. Jeg har mye å være takknemlig for, jeg har mange og takke. Nå har jeg kun ett ønske for det neste året, og det er at helsa holder seg stabil. Alt annet blir en bonus, og jeg ser frem til å ta fatt på 2020 sammen med dere alle.

Riktig godt nyttår 💜

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Høydepunkter fra året…

  1. Godt nyttår min venn❤jeg har tro på at året 2020 skal bli et bra år fylt med nye gode opplevelser for deg og din familie❤og du og jeg har mye å gjøre😉At jeg ble kjent med deg i høst har gjort meg enda sikrere på at jeg har mye å gjøre i kampen mot ALS og sammen med deg blir jeg mye sterkere❤du gir meg og andre så utrolig mye tips og inspirasjon til hvordan en kan leve et så bra som mulig liv med ALS. Tusen takk for at du velger å blottlegge dine følelser og tanker, dette hjelper oss å forstå enda bedre hva ALS gjør med dere som er rammet, og vi i støttegruppene får inspirasjon til hvordan vi kan finne best mulige løsninger for at dere skal få det enda bedre. Snart er juleferien over og du og jeg må begynne å planlegge neste gjøremål for å øke fokus på ALS. Og så må vi jo finne på noe gøy, sant?En ny tur, kanskje? Gleder meg! God klem til deg😘

    1. Jeg gleder meg såååå mye til å ta fatt på 2020 sammen med deg ❤Nå håper jeg på mange gode og inspirerende dager. Godt nyttår til deg og dine Gry 💜😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *