Høststemning på en fredag

Categories Blogg

Heldigvis har natta vært bedre , og idag følte jeg uthvilt lenge før tiden. Som vanlig kom en liten gutt stormende inn på soverommet mitt før han skulle i barnehagen , jeg hørte det allerede før han kom inn at han ikke var helt fornøyd. Fra stuen hørte jeg han rope “jeg skal spørre mamma , for du er bare dum”, og like etter sto han fremfor meg med et par joggesko i hendene.

“Pappa sier jeg ikke får lov til å bruke joggeskoene som innesko” , med tårer i øynene stirret han på meg.
“Men vi har jo kjøpt Spiderman tøfler til deg som du kan bruke , Spiderman joggeskoene kan du jo bruke ute” prøvde jeg og forklare en liten frustrert gutt.
” NEEEI jeg vil ikke bruke de , jeg vil bruke disse ” ropte en liten gutt mens han smalt skoene i gulvet så de lyste opp et helt rom.
“Se så tøft” utbrøt jeg får å prøve å få han til over på andre tanker , “de blinker jo kjempemye.”

Et lite soverom ble lyst opp av ett par blinkesko , det røde lyset danset over gulvet som en discokule.
“JAAA det er jo derfor jeg vil bruke de , for de andre lyser jo ikke!!” 
Far i huset sto i stuen og hørte på hele oppstandelsen inne på et soverom , oppgitt satte han ett par tøfler litt hardt ned på bordet. Det var da det skjedde en åpenbaring , og like etter kom gubben løpende inn på soverommet.
“Se her du ” sa far til sønn med en veldig oppspilt stemme , “de kan lyse disse også.”

Etter all oppstandelsen i går på butikken så hadde ikke vi lagt merke til det , at tøflene også faktisk blinket. Litt motvillig reiste en liten gutt seg opp , han var fortsatt litt snurt over at han ikke fikk bruke joggeskoene. Men et lite rødt lys vekket nysgjerrigheten hans , og like etter kunne vi se at et lite smil begynte å bre seg i et lite ansikt. Lykkelig for han ut døren , med to par nye sko var han igjen klar for en ny dag i barnehagen.

Hele situasjonen medførte til at jeg nå var lys våken , og for første gang på aldri så lang tid var jeg lys våken når assistenten kom på jobb. I dag sto jeg opp til full storm , det var rene høststemningen ute. Vinden ulte rundt hushjørnet , og regnet pisket mot ruten. Jeg ble plutselig veldig glad for den lille turen ut i går , for i dag var det bare å holde seg inne. Formiddagen gikk som vanlig fort unna , spesielt når jeg plutselig oppdaget at min datter var ferdig tidligere på skolen. Lykkelig kom hun inn døren her , endelig var det påskeferie.

Rettigheter: tegninger.no

Da var det verre med gubben , han hadde tydeligvis ikke tenkt seg hjem i dag. Jeg skjønte nemlig ingenting når min eldste sønn kom hjem med en liten gutt , jeg hadde nemlig ikke fått noen melding fra gubben om at han var forsinket. Men en liten gutt strålte når han kom hjem , det er nemlig alltid stas og bli hentet av storebror. Med et lurt smil kom han løpende inn til meg , han hadde med seg en overraskelse til mammaen sin.

En tegning ble mitt store lysglimt i dag , en fargelagt påskehare ble gitt fra en liten gutt med et stort hjerte. Mammahjerte fikk påfyll i dag også , de små ting ble igjen veldig store. Så når gubben endelig kom hjem i dag kunne vi endelig ta helg alle sammen , og nyte at nå er påsken rett rundt hjørnet…

3 kommentarer

3 thoughts on “Høststemning på en fredag

  1. Han der lille Jr`n din er til å spise opp! 🙂
    Min Jr (Nå snart 19 år) har OGSÅ kjøpt seg Blinkesko! Han kjøpte de der han bestilte alt av russeklær, men det var først når eg så han koblet til de lader at eg lo høy! Oppladbare sko altså, men akk så stilige de var! Sånne vil eg og ha 🙂 Skjønner Jr`n din godt eg, men så gøy at de blinken begge 2 da 🙂 ALLE burde faktisk hatt et par blinkesko, tror faktisk at enkelte dager da kunne blir bedre – Ja for hvem smiler vel ikkje av blinkesko? Ikkje sant!

    Klem Vibbedille 🙂

    1. Ja jeg har hørt om de oppladbare blinkeskoene , de kommer jo med alle slags farger. Helt enig , alle burde ha ett par blinkesko , og danse litt hver eneste dag😊Tror jaggu jeg skal skaffe meg ett par selv , og ta en piruett med rullestolen😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *