Hold meg utenfor!

Categories Blogg

Igår fikk jeg beskjed om at jeg måtte sjekke Kvinneguiden , et nettsted jeg aldri hadde hørt om før jeg begynte å blogge. Et nettsted jeg tror jeg har vært inne på bare en gang før , et nettsted som de fleste har en mening om på en eller annen måte. Jeg orker ikke ta den debatten , akkurat som jeg har holdt meg unna en annen debatt her inne i bloggverdenen. Jeg passer mine egne ting , legger meg ikke borti hva andre skriver om eller hvordan de lever livene sine.

Linken jeg fikk tilsendt førte meg rett inn i debatten om en kokk fra Nord , jeg fikk nesten sjokk når jeg så hvor mange som hadde noe å si. Det er tydelig at en kokk klarer å engasjere folk , for her var det over 80 sider med meninger. Men en kommentar stakk seg ut for min del , for der var bloggen min nevnt. Under kan dere lese kommentaren.

Pjuh! Glad jeg ikke er blogger! Nå har jeg scrollet kjapt gjennom « Vibbedille» , og skjønner ikke hvorfor hun blir geniforklart!? Dårlig språk , selv om det er ‘dialekt’, og etter det jég ser, -strikkeoppskrifter fra andre nettsider?? ( Tar høyde for at det gikk litt fort i svingene) Hun er visst snill og god? – Ja, hun sender gaver  til «Kjerringtanker», og « mammapåhjul»., og blir deretter ‘hyllet’ av vedkommende på deres respektive blogger.Hvorfor kan ikkke dét gjøres privat da , siden de synes å være venninner?   – bare et lite a’propos ang. framsnakking...

Hva i huleste er dette for noe var min første tanke , vedkommende ser ut til å vite mer enn hva jeg gjør. Selvfølgelig legger jeg ut gode ord om de som gir meg gaver , når fremmede mennesker som jeg ALDRI har møtt tar seg tid til å sende overraskelser til familien så er en takk offentlig det minste jeg kan gjøre. Vibbedille er en av disse fremmede menneskene , jeg skulle gjerne ha møtt henne men det har jeg altså dessverre ikke gjort.

For meg er hun et fantastisk menneske som bryr seg om andre , hva andre mener bryr jeg meg lite om. Folk må mene så mye de vil , men det jeg ikke liker er å bli dratt inn i en debatt som jeg ikke har noe med. Heldigvis var det en annen kommentar som satte stopper for at dette fikk utvikle seg , ” hold deg til temaet vi diskuterer ” var kommentaren som sa alt om mine tanker også.

Meninger må alle få lov til å ha , men ikke bruk meg som et eksempel for å få frem deres mening. Jeg vil ikke delta i denne såkalte “bloggkrigen” som pågår , tiden jeg har er for dyrebar til å kaste bort på slike ting. Hva andre gjør eller ikke gjør legger jeg meg ikke borti , jeg har mer enn nok med mitt eget liv.

Men det jeg ikke forstår er hvorfor fremsnakking blir sett på som noe negativt , hvorfor skryt av andre blir dratt ned i gjørma. Er det noe vi burde bli flinkere til så er det å gi hverandre ros , et klapp på skulderen for en god jobb. Jeg prøver å se det gode i mennesker fremfor å lete etter feil , og jeg er en av de som er heldig som får oppleve en nestekjærlighet så stor. Er det noe jeg kommer til å fortsette med så er det fremsnakking , og min fremsnakking kommer fra hjertet.

Jeg er en av de som ikke tjener noen ting på denne bloggen , det har heller aldri vært et formål. Jeg nekter å fylle bloggen min med reklame og sponsor produkter , jeg har ingen interesse av det. Mitt eneste formål er å vise dere at livet fortsatt er godt , til tross for at man lever med døden på skulderen hver dag. Det er de små øyeblikkene jeg fokuserer på , og de er det mange av. Vibbedille er en av de som har gitt meg og familien min mye glede , og det minste jeg kan gjøre i gjengjeld er å gi henne den skryten hun fortjener. Så hold meg utenfor den debatten som foregår , jeg har mer enn nok med mitt….

9 kommentarer

9 thoughts on “Hold meg utenfor!

  1. Er så hjertens enig med deg Vivian <3 Ble ganske paff selv da eg ble gjort oppmerksom på den kommentaren, men den beviser jo også at den som skrev den på ingen måten verken har scrollet gjennom bloggen, ELLER skjønt hva bloggen min "går i". Egentlig så går neeesten hele bloggen min i å dytte andre foran – Ja som alle de 100`vis (sikker flere også) av uavhengige strikkedesignerene som eg ønsker å fremme – Hver eneste dag:)

    Men, eg får ofte høre at eg "slenger med leppa" av enkelte. Grunn? Vel, eg er ikkje redd for å si og skrive hva eg mener når eg ser noe som er galt eller for den slags skyld helt på viddene eller blodig urettferdig. Til forskjell fra mange andre står eg for det eg sier/skriver – Ei heller er eg anonym 🙂 (Googler du f.eks "Vibbedille" finner du både add og mobilnr haha) Det har vært 3 bloggere, en av dem er den du nevner i innlegget ditt har fått hørt litt fra meg som ikkje falt i god jord. De om det 🙂

    Men du Vivian? Aldri må du tvile på gavene du/dere har fått! De har eg gitt ene og alene med hjertet og det har gitt meg en utrolig stor glede <3 Hadde den som skrev den kommentaren brukt noe mer tid så ville hen funnet ut at mye har blitt sendt fra meg over det ganske land i årenes løp og aldri, aldri har eg krevd noe tilbake.

    Du og din familie har fått en spesiell plass i hjertet mitt og eg må si eg kjenner det litt når andre velger å trampe på det. At hen syns eg har dårlig språk etc, vel det gir eg en stor BÆNG i.

    Nå må du lage deg en slik MAGISK dag som eg vet du kan <3
    KOS deg og NYT sola, det skal eg…vel, mens eg steiker kjøttkaker vel å merke 🙂

    Go`klem fra Vibbedille 🙂

    1. Jeg skjønner ingenting lenger , folk må gjerne ha sine meninger men å bruke meg som et eksempel på at fremsnakking er negativt er lavmål. For meg og familien min så er du en fantastisk dame , jeg har aldri tvilt på at gavene dine kommer fra andre steder enn hjertet 💖Håper du får en strålende dag og at formen din er bedre , stor klem fra alle oss 💜

  2. Er jo dumt ned alt det negative som kommer frem, her har 2 bloggere vært veldig krasse i kommentarene sine, men, tjener du ikke noe på bloggen, trodde dere finn noe etter antall som var innom, tar kanskje feil❤️ha en fin dag, sitter i sola her, nydelig vær

    1. Jeg har ikke tjent en krone på bloggen min , så det tror jeg ikke stemmer. Jeg skriver ikke blogg for å tjene penger heller , bloggen betyr mer for meg enn som så. Håper du får en god dag Tove , nyt solstrålene 💖

  3. Enkelte mennesker har et underlig behov for å snakke ned mennesker,som i det her tilfelle blogger. Vivian, æ les din blogg og e ellers særdeles lite i blogg verden. Din blogg e en berikelse syns æ🥰 du skriver svært bra, og setter virkelig en støkk , en POSITIV en,i noen og enhver trur æ! Det har vi bare godt av👍 De som har det store nedrakkingsbehovet får seile din egen sjø, eller helst ta en runde med sæ sjøl😅 stor klæm kommer fra Finnmark, kor vi et øyeblikk trodde på vår, men no har godt skiføre igjen😂

    1. Ja jeg skjønner ikke det behovet jeg heller , godt å høre at det ikke bare er meg 😂Jeg håper våren vender tilbake snart , jeg tror alle har fått nok av skiføre nå 💜

  4. Er så enig med deg, Vivian! Kan ikke forstå hvorfor noen mennesker bare må snakke ned andre. Jeg er ikke bevandret i bloggverden, men har fått med meg noe av det som skjer. Kvinneguiden styrer jeg unna. Jeg koser meg med din blogg. Det sier mer om nettrollene enn om deg og de du nevner. Problemet er hos nettrollene.

    1. Ja jeg liker ikke å bli brukt som et eksempel i noe som jeg slettes ikke har noe med , folk må gjerne ytre sine meninger i denne debatten men hold meg utenfor. Jeg skjønner ikke den trangen til å henge seg opp i hva andre gjør , sier eller skriver , men det er nå bare meg da.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *