Vi må ut!!

Categories Blogg

Det er søndag og klokken nærmer seg 11. Fortsatt ligger jeg i sengen , en rolig start er aldri og forakte.

Men ut i fra lydene fra stua så er noen i full gang allerede , en rolig start passer ikke helt for en liten gutt.

TVen står på , men lyden fra den er umulig og høre.

Det eneste jeg hører er hiiiihaaa , go go go , og flammekaster!!!

 

Egentlig er jeg glad jeg fortsatt ligger i sengen , for det høres ikke helt trygt ut i storstua.

Jeg hørte det på sukket til en morgentrøtt gubbe også , han var ikke helt klar han heller.

En Ninja har tatt over huset , og da vet man aldri hva som skjer.

Men det som er helt sikkert er at sofaputer og tepper blir levende , på magisk vis havner de opp på samme plass.

 

Jeg skjønte at det var nettopp det som hadde skjedd idag og , for jeg hørte en trøtt gubbe banne hver gang han snublet i en putekant.

“Nå rydder du opp Isak!”    “Ja men det er jo ikke meg som har rotet pappa.”

Det er derfor jeg sier ting blir magisk , her i huset skjer det mystiske ting.

Hver gang en liten Ninja kommer til liv , ja da kommer huset til liv også.

 

Men jeg skjønte fort at idag må vi komme oss ut , jeg kan ihvertfall ikke ligge her og late meg lenger.

For med ett kunne et brøl høres gjennom huset , og en Ninja forsvant like fort som han kom.

Gubben hadde satt seg ned for å spise frokost , og idag sto det grøt på menyen.

Men plutselig kom noe flyvende gjennom luften , en sprettball hadde på magisk vis våknet til liv.

 

Midt i smørøyet landet den , snakk om fulltreffer.

Men en gubbe var slett ikke enig i det , jeg tror ikke jeg skal prøve å gjenfortelle det som kom etterpå.

En ting er ihvertfall sikkert , jeg må komme meg opp.

Tror vi må komme oss ut alle mann , og det aller helst før en gretten gubbe tar fyr….

10 kommentarer

10 thoughts on “Vi må ut!!

  1. Se der ja, høres ut som det er livlig i storstua, trivelig det 😃🤩 Kjekt med en tur ut, håper dagen blir fin ❤️👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *