“Hjelp, det brenner mamma”

Categories Blogg

I helgene er det alltid mye lek og moro. Jeg hører godt når “minstemann” står opp. Hvordan han romstrerer på badet, synger en sang mens han tar “morgenstellet”, for han vil “klare alt selv”. For meg er det bare å gjøre seg klar, jeg vet utmerket godt hva som kommer..

” Mamma, mamma det brenner “! I soveromsdøren står en liten tass, med buksa halvveis oppe og genseren bak frem og ja, opp ned, for han skal “klare selv”. Han hopper oppi senga mi, de små føttene plasserer han godt inn i ribbeina mine, han “dumper” ned på magen min med all sin lille fjærvekt, jeg mister pusten et øyeblikk.

“Er du våken mamma”? Ja, gjett om jeg er! Han legger seg ned , fremdeles oppå meg og titter litt på skrå ned på meg. “Vil du ha en bjørnekos mamma”? Hjertet mitt smelter. Han legger armene sine rundt halsen min før han igjen legger seg opp på meg, denne gangen med hele seg, men nå kinn mot kinn.

“kan vi leke nå” sier han, men jeg rekker ikke å svare før han er i gang. Senga mi blir “kjørt” opp, for så å bli “kjørt” ned igjen. Han “klyver” bak meg , håret mitt setter seg fast under han, jeg grynter litt, “unnskyld mamma, jeg må bare bak her skjønner du”. Selvfølgelig skjønner jeg, skjønner at du vil ta meg med inn i din verden. 

Plutselig blir han alvorlig, han får det virkelig travelt, “BRANN”, roper han! Han må skynde seg, han må hente brannbilen. Jeg kniper øynene sammen og stålsetter meg. Nå går alt fort, føtter i ansiktet, igjen dumper han ned på magen min, denne gangen med større kraft enn tidligere, før han står opp på knærne mine og hopper ned fra senga. Jeg puster lettet ut, det gikk bra denne gangen og.

Han spurter bort til “gåmaskinen” min mens han roper, “Brannmann Elvis, du må komme”! Jeg lager noen lyder for å vise at jeg er med på leken. Han heiser seg opp og ned, har full kontroll på “gåmaskinen” eller i dette tilfellet, Brannbilen. Ruller ut slangen (ledningen til laderen), og slukker brannen med stødig hånd. Phu, faren er avverget, for denne gang i det minste.

Så hvordan har din morgen vært? Ikke på langt nær så fin som min tenker jeg.

God morgen….💜 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on ““Hjelp, det brenner mamma”

  1. Hjelpes. Tok laderen fyr?
    Det er sånn som man leser om men man tenker ikke så mye på at det faktisk kan ramme oss selv! Jeg håper du får en fredelig søndag videre da, herlig gutt du har!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *