Her skal det bygges!

Categories Blogg

Allerede kl 06.00 var det aktivitet på badet idag, far og sønn gjorde seg klar for siste arbeidsdag denne uken. Men dagen startet tidligere enn vanlig, for idag hadde de arbeid som ventet. Igår kom min mann hjem med betongbilen, den skulle nemlig på verksted idag tidlig. Det er vel mildt sagt at Isak ble i hundre, og avtalen var at han skulle få være med å kjøre betongbilen på verksted.

Dermed var det ingen problem og få en liten gutt opp idag, man skulle nesten tro at han har ligget og ventet på at klokka skulle ringe i morges. Jeg har aldri sett en så rask responstid før, han var i klærne før vi fikk sukk for oss. Klærne ble også nøye planlagt, selvfølgelig måtte arbeidstøyet på. Jeg lå i senga enda når de første bildene plinget inn, og en stolt liten gutt gjorde starten på denne fredagen perfekt.

Idag har det vært mer skyer ute, og selv om været har vært bra så har det vært kaldere. Så formiddagen ble tilbrakt inne, kanskje like greit for huden sin del. Men timene har likevel flydd avgårde, jeg har nok å ta meg til. Jeg har ligget litt på etterskudd nå pga finværet, men det betyr bare at jeg har prioritert riktig.

Isak fikk jeg ikke hentet idag, min ene sønn hadde en avtale han måtte kjøres til, så da ble avtalen at han kunne plukke han opp på hjemturen. Litt før 14.00 kom de ramlende inn dørene her, og da sto det en overraskelse og ventet på en liten gutt. Kontaktpersonen min i hjemmesykepleien har fått et fantastisk forhold til Isak, ja egentlig hele familien. Hun er bare god den damen, og det stråler nestekjærlighet av henne.

Idag hadde hun med seg en sparkesykkel som barna hennes hadde vokst ifra, og den sto utenfor huset og ventet på en liten gutt. Han ble helt giret når han så den, og mamma ble kommandert med ut. Ja storesøster måtte også bli med, for nå måtte doningen testes. Han fløy opp og ned gaten her, det var tydelig at den falt i smak.

Hva gjør naboen på mon tro?

Som om ikke det var nok, så dukket det plutselig opp enda en overraskelse. For når min datter skulle vaske scooteren sin oppdaget hun noe, det lå noe i hagemøblene mine. Ja for der lå en pakke, noen hadde slengt fra seg en pakke uten å gi beskjed. Ja for jeg bestilte en gigantisk legoskute for en stund siden, og nå hadde tydeligvis budet bare lagt den der uten å gi meg noe forvarsel. Ja jeg vet vi er i korona tid, men dette blir for dumt. Heldigvis har det vært fint vær i det siste, og heldigvis bor vi i et trygt nabolag.

Men for en liten gutt har denne dagen vært rene julaften, og gjett hvem som ble overfalt når han kom hjem fra jobb. Jeg tror ikke gubben er så glad i meg for øyeblikket, for denne skuta kom i 3000 deler. Så du kan trygt si at de har arbeid i helgen, spørs om det blir tid til noe annet denne helgen.

Vi har ihvertfall hatt en fin dag alle mann, og nå ser jeg frem til helga. Håper solen varmer slik at vi kan være mye ute, det hadde passet meg utmerket. Jeg håper dere koser dere alle sammen, og nyt helgen som om den var deres siste, goooood helg….

4 kommentarer

4 thoughts on “Her skal det bygges!

  1. 😊Det er så artig å se Isak i mini-arbeidsklærne! Og jeg må si han ligner veldig på pappa’n sin! Samme gode, blide smilet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *