Halveis allerede…

Categories Blogg

Ja så var det onsdag , vi er allerede halveis i uken. Jeg merker på kroppen at mørketiden er over , for energien min er begynt å komme tilbake. Jeg kan nesten føle hvordan det bobler innvendig , og alt jeg vil er å oppleve mest mulig på kortest tid. Men dessverre går det utover nattesøvnen , jeg er ikke sliten nok når jeg kommer under dynen. Gubben irriterer seg over dette , for det er jo nesten umulig og få kjerringa i seng i normal tid. Nettopp dette fikk lungelegen høre når han stilte et spørsmål , gubben sitt svar ble beviset på at kjerringa er stabil.

“Ja hvordan går det da , er du mer trøtt nå enn før?” spurte lungelegen på forrige kontroll , men jeg rakk ikke åpne kjeften engang før gubben ga et svar som sa alt.
TRØTT??? Kjerringa er jo klin umulig og få i seng!!”
“Ho e jo som en nattugle på ecstasy , sjøl ungdommene i huset er i seng før ho”

Så dere kan jo tenke dere selv hvordan kveldene er her i huset , 22.30 er midt på natta for gubben. Vi har alltid vært ulike på det området , jeg har alltid elsket å sitte oppe utover kvelden i motsetning til gubben. Selv når jeg var frisk hadde vi disse diskusjonene om leggetid , jeg husker enda hvordan gubben sto og trippet mens han ventet på at jeg skulle legge meg. Så ikke skjønner jeg hvorfor han klager , han har tydeligvis glemt at han ikke ville legge seg uten meg når jeg var frisk.

En liten gutt er lik meg på det området , han vil nemlig ikke legge seg heller. Hver kveld er på det samme viset , først må gubben gjennom en kamp mot en liten gutt , og så må han gjennom den samme kampen mot kjerringa. Men de få gangene jeg faktisk vil legge meg i normal tid da får pipen en annen lyd , for da kan du banne på at gubben vil sitte oppe. Selvfølgelig kunne nattevakten ha lagt meg , men det innebærer jo at gubben må gi opplæring , og tålmodighet er som sagt ikke gubbens sterke side.

Som vanlig når jeg sto opp i dag ble handlelisten funnet frem , det var igjen tid for middagsplanlegging. Heldigvis slapp jeg det i går , for da kom min snille mor ut med to former med hjemmelaget fiskegrateng. I en normal familie så skulle man kanskje tro at det var noe igjen i dag , men her i huset er jeg omringet av storspisere. To tomme former ble tatt ut av kjøleskapet i dag , og da var det bare å finne på noe annet til middag i dag. Jeg landet til slutt på fiskeboller , lettvint og utrolig godt.

“Bare pass deg drone , jeg skal nok ta deg”

Det har vært relativt stille på Breistein idag , foruten om en logoped time så har det ikke skjedd så mye. Det er kanskje like greit , jeg har nemlig en mistanke om at morgendagen blir hakke travlere. Med gubben hjemme blir det vel liv som vanlig , i tillegg skal jeg ta vaksinen også. Men en liten tur ut ble det idag og som du ser , gubben fikk fly med dronen og kjerringa forlangte bilder , tror den dronen er det beste kjøpet så langt. Nå sitter jeg bare her og venter på at gubben skal begynne å mase , han har nemlig allerede begynt kampen om å få en liten gutt i seng…

11 kommentarer

11 thoughts on “Halveis allerede…

  1. I dag fikk jeg også vaksinen hjemme av hjemmesykepleien. Vi hører jo til samme område så de hadde seg sikkert ei runde. Jeg er spent på evnt bivirkninger. Min datter har hovedrolle i teaterstykke på skolen ho går, og det er en fremvisning og det er i morga ettmiddag. Det passer IKKE med bivirkninger, så krysser det jeg har. Og krysser for deg i samme slengen. 😉❤️ Klem fra Synnøve

    1. Jeg har ikke blitt tilbudt det engang , men med den fastlegen jeg har så er alt vanskelig. Håper du slipper noen bivirkninger , skal krysse alt jeg har for at du kommer deg på teaterforestilling 💖

      1. Jeg blir helt sjokka over den fastlegen din, for det er fastlegen som skal gi beskjed. Og hjemmesykepleie har du jo. Jeg så listen over de som er i høyrisiko gruppen som får vaksine nå i Åsane og der er du med din sykdom selvsagt inkludert. Jeg ville bedt hjemmesykepleie kontakte legen din og få de til å fikse dette hjemme hos deg. De møtte mannsterke opp her, eller d var tre damer. 😉 Kontaktsykepleieren min(som hadde med akutt sekken på ryggen i tilfelle reaksjon ), så ho som har fått oppgaven å sette vaksinen som og jobber i hjemmesykepleien, og ei som enten var student eller på opplæring. De ble her i halvtime for å forsikre seg at det ikke kom noe allergisk sjokk. Jeg fikk pfizer (type vaksine). Fikk vondt i armen som fikk stikket, og d kjenner jeg ennå. Fikk vaksinen midt på dagen onsdag, nå er d natt til fredag. Ellers litt frostig seint på kveld i går. Ellers gikk d fint. De sa en gjerne kan få litt mer bivirkninger av dose to som er om 6 uker.

        Så jeg kom meg på teaterforestilling , første gang dette skoleåret jeg har klart komme se. Det var både ei lykkelig datter på 18 år, og ei lykkelig mamma. ❤️❤️

        Men ja nå håper jeg hjemmesykepleien kan ordne opp for deg med fastlegen slik du får vaksinen hjemme. Mye tryggere. Og mindre pes når man er syk nok fra før.

        God klem fra Synnøve ❤️🤗❤️

    1. Syns jeg har ventet lenge selv , de fleste jeg kjenner som er prioritert har fått den allerede. Men hvorfor tror du at du må vente så lenge? Håper det ikke går så lang tid før tilbudet kommer til deg.

        1. Så synd , og nå ser det ut som vaksinasjonen blir enda mer forsinket. Det blir vel gubben som får rett til slutt , hele dette året ryker nok med også.

  2. Legging av barn til såkalt riktig tidspunkt var ikke enkelt. Da jeg fikk en attpåklatt, da jeg nærmet meg 40 år, bestemte jeg meg for å la henne selv bestemme når det var leggetid. Det ble ofte sent, men det funket fint for oss.

    1. Ja det er en kamp hver kveld , som regel ender det opp med at han sovner på sofaen. Men så lenge han får de timene han trenger så får det bare gå , man må nesten velge sine kamper.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *