Hadde jeg bare kunne gjort det selv…

Categories Blogg

Jeg har null kontroll her jeg sitter, faktisk er det et under at jeg sitter her i det hele tatt. Ja for i dag hadde gubben tydeligvis bestemt seg, kjerringa skulle skrubbes før hun skulle på tur. Igjen var det tid for en spa og velvære dag med gubben, jeg hørte det på de tunge skrittene som nærmet seg at gubben var klar. Jeg derimot var langt ifra klar, men som alltid visste jeg at det spilte liten rolle om jeg var klar eller ei.

Det eneste jeg husker fra en spabehandling er et såpehav, hadde det ikke vært for at jeg så tydelig mangler to lag med hud så hadde jeg nesten trodd at det hele var en drøm. En ting er ihvertfall sikkert, det er ingen andre enn gubben som kan gi en bedre kropps peeling. Så her sitter jeg altså, med en hud som like så godt kunne vært skallet til en nykokt hummer og lurer på hva som egentlig skjedde, men jeg er i det minste gullende ren.

Rettigheter: tegninger.no

Jeg har kun hatt en tanke i hodet i hele dag, jeg skulle ønske jeg kunne gjort det selv er det eneste jeg har tenkt på i dag. Det er nemlig ikke bare ferieplanleggingen gubben har fått ansvar for, det måtte pakkes også.
“Du klarer dæ vel me to truser på ni dager” ropte gubben ut til meg fra soverommet, her skulle det tydeligvis pakkes sparsommelig.

Gudene må vite hva som egentlig havnet i kofferten min, ikke hjelper det på at gubben er fargeblind i tillegg. Enda godt jeg har noen kroner på sparekontoen, de tror jeg kommer godt med i år.
Vi har i det minste lagt en form for reiserute, og første stopp i morgen blir Beitostølen. Hotellet der er bestilt av mine foreldre, så vi slipper i det minste å starte ferien med overraskelser. På Beitostølen blir vi til søndag med mine foreldre, men fra søndag drar vi videre alene. Neste stopp blir Gardemoen, gubben SKAL innom flymuseumet som er der.

Mammapåhjul bilen er klar for nok en tur…

På Gardemoen blir vi bare en natt før det bærer videre til Hafjell, opprinnelig var planen Lillehammer men der var det altså fullt. Vi hadde sett oss ut Hunderfossen eventyrpark som en attraksjon for en liten gutt, dessverre var vi litt sent ute. Derfor blir det Lilleputthammer på Hafjell istedenfor, en park som ser ut til å ha det meste. Vi blir på Hafjell i tre netter før turen går videre, og da setter vi nesen mot Sørlandet igjen.

Mor og en liten tass er også klar for nye opplevelser...

Amun som var så snill og inviterte oss hjem til seg for noen uker siden fortalte at de arrangerte en ekstremsportveke på Bygland hver sommer, og hvis vi ville så måtte vi gjerne komme tilbake igjen. Det sier vi selvfølgelig ikke nei til, så da bestemte vi oss for å ta to netter på Bygland igjen. Deretter går turen til Tønsberg for å besøke min bror og familien, vårt siste stopp før vi reiser hjem igjen. Ni dager borte skal bli godt for oss alle, og en liten gutt er vel den som gleder seg aller mest til at vi skal dra. Nå håper gubben på godt vær og gode kjøreforhold, jeg derimot krysser fingrene for at gubben har klart å bestille hotellrom på rett plass….

22 kommentarer

22 thoughts on “Hadde jeg bare kunne gjort det selv…

  1. Da må dere besøke Norsk vegmuseum hvis dere har mulighet,der er det mye å se på både inne og ute.Fin plass for liten og stor,der går jeg ofte på tur.Håper dere får en fin tur og at værgudene er med dere,er spådd regn etter helga oppi her☹️Lilleputthammer er en kjempefin plass😀så dere kan bare glede dere.

  2. Lilleputthammer har vi vært med barnebarnet i sommer , klatreveggen og karuseller, koste seg veldig der , ansiktsmaling kr 50 og har dere cirkel k koppen for i år er kaffen gratis der .
    Masse og se på , cirkus er det der også , kos dere på tur

  3. Ønsker dere en flott ferie! Deilig med spa og mannen som pakker to truser på ni dager! Akkurat som de fyller en koffert…haha…
    Herlig innlegg. Klem fra meg og God ferie! <3

    1. En koffert til tre personer var det vi endte opp med, så nå håper vi på mange soldager😅Riktig god sommer til deg og Solliv, håper du får noen strålende dager😍

  4. Ønsker dere en riktig god ferie! Ser ut som en veldig variert og koselig tur! Vi har også vært i Lilleputthammer da sønnen og datteren vår var små. De trivdes kjempegodt der👍🏼😊

  5. Dette blir spennenende .Tror en liten gutt for det kjemfint i Lilleputthammer.😊 Men lo godt av det to truser. Mannfolk altså. Gleder meg til å se bilder fra turen . Ha en kjempefin ferie . 💖

  6. Lilleputthammer blir bra, lillegutt er i passe alder til det 👍🤩 Har vært der med barn og barnebarn, koselig sted 💙💙🌼😀 Morsom lesning i dag, to truser ja, he, he 🤩 Riktig god ferie 🌅🌞😀

  7. To truser….for lite😂😂
    Jeg har alltid 2 eller mer enn x antall dager. VISAkort er en god ting og ha med på tur😁😁==nye truser.🤣🤣🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *