Gubben fikk panikk….

Categories Blogg

Kor i Hel#e#e har du tenkt DÆ hen??? ” gaulte gubben bak meg, men la oss nå ta det helt fra begynnelsen av.
Etter å ha knota med fjernkontrollen til TVen i to timer måtte jeg bare gi et lite tips til gubben, det var nemlig en åpenlys grunn til at fjernkontrollen ikke ville adlyde.
Jeg hadde selvfølgelig prøvd å ymte frempå med dette før, men det var ikke så lett å overdøve de glosene som kom i fra tuppen på senga.
Og det var nemlig tuppen på senga som var problemet her, endelig fikk jeg han til å flytte seg litt lenger bak slik at signalet fra fjernkontrollen faktisk nådde frem.

Jeg skal ikke gjenta de glosene som kom når han oppdaget at kjerringa fikk rett, jeg vil nødig bli kastet ut av blogg.no.
Men nå kunne vi endelig begynne å planlegge middag, eller kvelds blir vel mer riktig og si. Siden det var litt i seneste laget bestemte vi oss for å gjøre det enkelt, har jeg nevnt at det er gubben sin store livsfilosofi??
Valget ble i hvertfall en av bensinstasjonene som lå i nærheten, faktisk rett over gata hvis jeg skal være nøyaktig.

To svære hamburgere ble bestilt, og minien valgte som alltid sin favoritt, PØLSE!
I fred og fordragelighet satt vi der, endelig fikk vi et litt fredelig øyeblikk sammen. Ja hvis du ser borti fra når minien slo meg over kjeften i jakten på en flue, og at gubben helte en halv cola flaske over meg, men det var det mest fredeligste øyeblikket på hele dagen.
Trøtt og sliten gjorde vi oss klar til å forlate bensinstasjonen, nå skulle vi gå i hi på hotellrommet resten av kvelden. Jeg vet ikke helt hva som skjedde i neste øyeblikk, det var ikke før gubben gaulte ut bak meg at jeg våknet.

Jeg freste nemlig avgårde ut av bensinstasjonen, ville tilbake til hotellet kjappest mulig. Men det var når jeg skulle krysse gata at gubben fikk panikk, det som jeg trodde var gangveien var slettes ingen gangvei.
“KA i hel#ete, ka fa#n e det du held på me??” 
Gubben kom heseblesende etter meg, at han løpte kloggene av seg er ingen overdrivelse.
Ska du lage nyhetsoverskrift allerede, ser du ikke skiltet???”  Et skilt med teksten “forbudt for gående og syklister” lyste imot meg, med første øyekast skjønte jeg ikke hvorfor gubben tok sånn på vei, for jeg var jo ingen av delene.

Gubben klarte og stoppe meg i grevens tid, lettere forvirret satt jeg i rullestolen mens gubben tok over styringa. Helt panikkslagen kjørte gubben meg til nærmeste gressplen, kjerringa hadde nesten tatt livet av han.
Med øyne store som tinntallerkner ble han sittende og se på meg, en ugjenkjennelig ansiktsfarge kom til syne i gubben sitt ansikt.
Jeg hadde i det minste klart å vekke gubben opp, og alt som skulle til var en liten kjøretur i rullestolen langs E6….

6 kommentarer

6 thoughts on “Gubben fikk panikk….

  1. ÅJda 😳 E6. Bra han er rask han gubben din.. Han ordner jo opp med det meste ,selvom han tydligvis gjør det på sin måte. Det med fjernkontrollen skjedde meg for noen dager siden. Det var pus som hindret singnalene.. lå på armlenet Du
    Beskriver situasjoner så artig ,gleder meg til å lese fortsettelsen på ferien deres. 😊

    1. Pus ville vel ha oppmerksomhet der han lå 😍😅Tusen takk for fine ord Linda, jeg er like spent som deg for å se hva de neste dagene bringer med seg 😍

  2. Jaja, det kunne tross alt gått så mye verre, og det hadde faktisk ikkje vært det spor bedre det … 😁🤣👍

    Eg har og vært i hi … Sånn bloggmessig …

    Men, eg har fulgt med på dåkke …

    Det e jaggu meg med dyp beundring eg både ser og lese, kor mye humor og glede dåkke kan spre rundt dåkke.

    Med tanke på ditt “lille” handycap.

    Eg bøye meg i hatten, og tar av meg støvet …

    Fantastisk … 😃🥰😃

    1. Du har vært savnet, jeg har hatt en mindre blogg å lese i det siste😊
      Humor er livsviktig for oss, og heldigvis er jeg gift med en gubbe som alltid har noen morsomheter på lur😅Tusen takk for fine ord, mitt “lille” handikap fører til mange rare hendelser. God sommer videre😍

    1. Ikke med en liten gutt i nærheten , han gir alt i jakten på fluer, senest i går fikk jeg meg et slag over munnen som jeg ikke glemmer så fort 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *