Grugleder meg

Categories Blogg

I dag var det jeg som gikk ned for telling , kroppen var helt ferdig når jeg våknet i dag. Egentlig hadde jeg bare lyst til å bli i sengen , men jeg klarte å presse meg opp til slutt. Du vet du er sliten når du ikke orker å gå på do engang , jeg var så sliten at jeg ikke orket å vaske meg heller. Det eneste som var nødvendig var og få klærne på , jeg hadde lite lyst til å sitte i Evas drakt hele dagen.

Det var først når jeg kom i godstolen at hjemmesykepleien kom med en nyhet , en nyhet som vekket mange følelser i meg. Jeg hadde nemlig fått innkalling til legen , nå var det min tur til å få vaksine. Pfizer er den jeg skal få , neste torsdag er det min tur. Jeg må innrømme at jeg grugleder meg , jeg aner jo ikke hvordan kroppen min vil reagere. Men jeg har uansett bestemt meg for å ta den , så får det gå som det går. Derfor måtte hjemmesykepleien ta noen undersøkelser i dag , blodtrykk og metning ble målt , og det var når metningen ble målt at jeg fikk meg en overraskelse. Jeg har nemlig alltid ligget litt under normalen når det gjelder oksygenopptak , mellom 90-93 har vært mitt utgangspunkt de siste to årene. Men idag ble den målt til 99% , jeg ble litt målløs der jeg satt.

Hjemmesykepleien ble også litt overrasket , for resultatet kunne ikke bli bedre enn det. Det er nesten så jeg begynner å lure på om denne nye medisinen jeg tar faktisk fungerer , for det er mange år siden jeg har fått et så godt resultat. Enda et resultat å glede seg over , jeg hadde all grunn til å feire idag.

Men jeg var fortsatt for sliten til å tenke på noe feiring , så derfor har jeg brukt formiddagen på å hente meg inn igjen. Jeg tror faktisk en liten pelskledd venn så at jeg trengte litt kos idag , for plutselig sto han på gulvet fremfor meg og pep. Assistenten tok han opp på fanget mitt , og der krøllet han seg godt sammen og sovnet. Det gikk ikke lang tid før jeg sovnet jeg også , varmen fra en pelskledd liten tass fikk kroppen min til å slappe helt av.

Vil du komme opp???

Så jeg har sovet formiddagen bort , det eneste som gjenstår nå er at hodepinen forsvinner snart. Egentlig burde jeg ha vært ute i dag , for været ble faktisk ikke så ille som det var meldt. Solen har også glimtet til innimellom , og jeg fikk en forsmak på hvordan det er å sitte i vinterhagen om sommeren. Alle vinduene bidrar til at det blir glovarmt når solen står på , det ble rene badstuen her inne i dag. Nå håper jeg bare at kroppen kvikner til igjen snart , og at jeg får en mulighet til å komme meg ut i løpet av uken. Jeg har jo noen premier jeg må få sendt avgårde , men helsen kommer som alltids først…

8 kommentarer

8 thoughts on “Grugleder meg

    1. Ja det var så tydelig idag , for aldri har han stått fremfor meg og pepe før. Jeg er så glad for at vi tok valget om å skaffe oss ny hund , finnes ikke noe bedre terapi enn våre firbeinte venner💜

  1. Så veldig fortjent med gode nyheter. Jeg har tro på at det fungerer og krysser fingrene for at fremgangen din fortsetter. Er det noen som fortjener det er det deg!!!❤️

    1. Tusen takk Nina , jeg er så takknemlig for at kontrollen gikk så bra 💖Nå håper jeg bare den gode formen vedvarer , troen og håpet er det eneste jeg har 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *