Gratulerer min kjære💜

Categories Blogg

Min kjære , i dag er det din dag.
Jeg skulle ha servert deg frokost på sengen.
Vekket deg sammen med en liten gutt.
Sunget bursdagssangen for full hals mens vi danset rundt i rommet.

 

Men sånn er det ikke , livet ville det ikke slik.
Alt jeg kan gjøre er å sitte her , to øyne er alt jeg har.
Jeg sitter her og prøver å finne de rette ordene , mine øyne danser over tastaturet til ære for deg.
Det er da det slår meg , det finnes ikke ord nok i verden som kan beskrive hvor mye du betyr.

Vi har delt 13 år sammen , 13 år på godt og vondt.
Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen kjenner meg sånn som du , alle mine sider har du sett.
Du leser meg som en åpen bok , det finnes ikke noen linjer du ikke har erfart.
Noe som kan være så forbanna irriterende noen ganger , for du vet så altfor godt hvilke knapper du skal trykke på for å fyre meg opp.

 

Du er det mest irriterende og fantastiske vesenet jeg noengang har møtt.
Ingen kan røre meg til tårer av både kjærlighet og forbannelse som du kan.
Aldri har jeg møtt en mer sta og viljesterk gubbe , du gir deg aldri selv om du blir motbevist feil.
Det er derfor jeg elsker deg så inderlig , og det er derfor jeg mer enn en gang har rivd meg i håret av ren frustrasjon.

Men hvis man ser forbi det ytre skallet så ser man det , du har så mange lag.
Jeg ser det i øyenkroken når du ser en film som rører deg , jeg hører det i stemmen din når du prater om livet.
Jeg ser det i øynene på deg når en liten gutt kommer inn i rommet , og jeg hører det i latteren din når du fryder deg som mest.

 

Du kaller deg selv en enkel mann , en enkel mann som ikke trenger noenting.
Men jeg ser en mann med så mange farger , stadig oppdager jeg nye nyanser.
Du er min klippe , gang etter gang plukker du meg opp.
Jeg trenger aldri være redd for å falle , for jeg vet at du vil bære meg i dine armer til verdens ende om du må.

Du sier det selv ofte , “jeg skal bære deg helt til det siste kjære” 
Det sier mye om deg , du er villig til å ofre alt for at jeg har det bra.
Ditt liv ble satt på pause når jeg ble syk , hver dag setter du egne behov til side for å gjøre det beste for meg.
Jeg ser det min kjære , jeg ser deg.

 

Idag er det din dag og jeg skulle så gjerne gjort så mye mye mer.
Fremdeles har jeg ikke funnet nok ord som kan beskrive hvor mye du betyr , for du betyr alt for meg min kjære.
Vår kjærlighet har blitt satt på prøve mang en gang , men vi står stødigere nå enn noengang før.
Du er du og du er min , og det takker jeg høyere makter for hver eneste kveld.

Jeg elsker deg min kjære , gratulerer så mye med dagen💖

39 kommentarer

39 thoughts on “Gratulerer min kjære💜

  1. Det er kjærlighet ❤️💕💞 Gratulerer til mannen 🎉🤩🌹🌹 Ønsker dere en fin dag 🥰🇧🇻🌹🌹🌹

  2. Så vakker en kjærlighetserklæring du skriver til mannen din🥰Han er heldig!🌹
    Hurra for mannen din, og mine beste ønsker for en flott bursdagsfeiring🎂❤️

  3. Ja, dette var iallfall rørende nok, for å si det sånn (hehe)..

    Når vi først er inne på mannen din, så har jeg selv rikelig erfaring som pårørende til en med dødelig sykdom, da min samboer har alvorlig hjertesvikt, hvor det har vært så galt at han har vært klinisk død flere ganger, fulgt av hva som i februar rundet 12 år med opp og nedturer.. Det er jo ingen som kurser oss pårørende i hva som venter oss i det pasienten kommer hjem, og dermed overlates i vår omsorg. – Ingen hadde jo dermed forberedt meg på hvordan de forventede psykiske reaksjonene etter å ha karet seg tilbake etter et opphold i dødens forgård ville fortone seg..
    Helt ulike sykdommer, selvsagt, men allikevel med såpass til felles at jeg har en klar oppfatning av hva han later til å mestre så til de grader selv etter å ha stått i det, uavbrutt, i år til ende der det på toppen av det hele er barn og ta seg av..
    Hvor vil jeg så med dette?.. Hmm.. Jo, jeg vil han skal vite at han blir SETT, og at noen anerkjenner det han gjennomgår av angst, fortvilelse, frustrasjon og redsel.. Etter den første innleggelsen, sa svigermoren min noe som viste seg å ha en ubetalelig verdi for mitt vedkommende; “Det er ikke bare pasienten som er rammet av denne sykdommen, for den rammer i aller høyeste grad også de pårørende!”

    GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN! <333

    1. Du har så rett Gry , det er en skam at vi ikke tar bedre vare på alle pårørende i dette landet , for uten dem hadde systemet sviktet for lengst. Det er også en av grunnene til at jeg skriver denne bloggen , jeg vil gi et ansikt på hvordan det er å både være syk og pårørende. De fortjener så mye mye mer enn det de får , helt siden jeg fikk denne diagnosen så har jeg måtte slåss mot systemet for å få hjelp til mine barn og min mann . det er tydeligvis bare den som blir syk som har rett på psykisk helsehjelp.
      Så trist å høre om din samboer Gry , jeg håper virkelig dere får mange gode dager fremover. Heldigvis er jeg i såpass god form at jeg orker å ta kampen mot systemet , for jeg nekter å sitte og se på at mine kjære ikke får den hjelpen de burde ha krav på.

  4. Dette var FANTASTISK skrevet og forstår han fortjener det

    Jeg vil bare GRATULERE DIN KJÆRE MANN.

    ER SÅ GLAD FOR ALT HAN GJØR FOR DEG

    FOR DU MÅ.IKKE GLEMME DU ER EN HELT FANTASTISK DAME
    KOS DERE PÅ DAGEN HANS
    🤗😍😍😍🤗😍😍🤗🤗🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *