Godt nyttår 🎇

Categories Blogg

Jeg sitter her og tenker tilbake på året som har gått, og som livet alltid er så har det vært et år med både sorg og glede.
Men øyeblikkene jeg husker aller best er øyeblikkene fylt med glede, og det er de øyeblikkene jeg tar med meg videre.

2021 startet opp med en familieforøkelse, en bitteliten firbeint tass smeltet våre hjerter. En nyttårstur over fjellet ble en nydelig start på et nytt år, og på Gardemoen ventet vår nye pelskledde venn.
Han var så liten men likevel så stor, og den gleden vi har fått sammen med han er ubeskrivelig. Nå er jeg aldri alene hjemme lenger, en liten tass gir meg både trøst og glede.

Våren ble igjen preget av restriksjoner, et virus nektet å slippe taket.
Så for å få tiden til å gå ble et oppussing prosjekt satt i gang.
Glosene til gubben ble en åpning på denne våren, og igjen ble jeg påminnet på hvorfor slike prosjekt kun gjøres en gang i året.
Et gangprosjekt dro ut i tid, og enda er vi ikke helt ferdig. Trappen er det som gjenstår nå, men jeg tror ikke jeg tør slippe gubben løs på det.

Overraskelsene har stått i kø denne våren, små og store gaver har dukket opp i postkassen her. Mine kjære lesere og andre medbloggere har gitt oss en varme så stor, takket være dere har vi fått noen fantastiske øyeblikk.
Livet hadde vært fattigere uten dere i livet mitt, den støtten dere gir oss betyr så uendelig mye for hele familien.

Sommeren ble åpnet med en luftig flyvetur, og igjen fikk jeg føle på en nestekjærlighet så stor. For etter et mislykket forsøk på Voss ble min mann kontaktet av en mann med et stort hjerte, han og familien ønsket oss hjertelig velkommen til Sørlandet. Det ble en drømmehelg for hele familien, og jeg fikk oppfylt ønsket mitt om å fly igjen.

Høsten banket på døren og det samme gjorde et forsøksprosjekt, endelig skulle alle vi som hadde vært med i NO-ALS studie få ekte vare innenfor medisin. Et lite håp i et altoppslukende mørke, en stille bønn om at dette måtte virke ble sendt ut i universet hver kveld. Noen endring har jeg ikke hatt, men jeg er glad for at vi endelig kan delta i en forskning som er så viktig.

Men den største begivenheten denne høsten ble en skolestart, mitt største mål nådde jeg denne høsten. En liten gutt skulle begynne på skolen og jeg skulle få stå ved hans side, det hadde jeg aldri kunne forestilt meg for seks år siden. For en dag det ble, takknemligheten var stor den dagen. Tenk at jeg fikk oppleve denne dagen, hjertet mitt vokste når jeg så hvor stolt en liten gutt var.

Året ble avsluttet på samme måte som det begynte, et nytt oppussing prosjekt ble satt i gang. Men denne gangen ble gubben fritatt, for husfredens skyld leide vi heller inn fagfolk. Tenk at en vegg kan ha så mye og si, ikke bare åpnet den opp stua men den åpnet også opp for familielivet. Plutselig kunne vi samles igjen, sitte sammen alle sammen.

Men det største øyeblikket fikk vi nå på tampen av året, en kamp som hadde vart siden Januar fikk en overraskende slutt.
Kampen mot kommunen ble min største seier i år, og jeg hadde ikke klart det uten dere. En innsamling rørte oss til tårer, vi kunne nesten ikke tro det vi så. Hundrevis av mennesker engasjerte seg for oss, og hadde det ikke vært for den advokathjelpen vi til slutt fikk så vet jeg ikke hvordan dette hadde gått.

Det har vært så mange fantastiske øyeblikk dette året, så mange at jeg kunne fortsatt dette innlegget til evigheten. Jeg er så takknemlig for alt jeg har fått oppleve, for jeg vet at det ikke er en selvfølge at jeg sitter her i dag.
Det beste av alt er at jeg har hatt få sykehusinnleggelser i år, bare noen korte opphold for å samle krefter. Måtte det bare fortsette.

I dag vil jeg bare ønske dere alle et godt nyttår, men jeg vil også takke for det året som har gått. Tusen takk for alle gode ord når mørket har tatt over, takk for at dere alltid er der når jeg trenger det som mest.
Måtte 2022 bli et godt år for oss alle, minimalt med sorg og overdose av glede. Skål for året som har gått og skål for det nye som kommer, et nytt år med blanke ark ligger fremfor oss…

Godt nyttår 

Fotograf : Trond Reistad
19 kommentarer

19 thoughts on “Godt nyttår 🎇

  1. Så hyggelig å lese alle fine ting, opplevelser og seier du og familie hadde opplevd. Så fin stue dere har det.
    Godt nytt år og lykke til med det nye året:)

  2. Tusen takk til deg, Vivian, for at du deler historier fra ditt liv som ALS syk.
    Selv kom jeg noe sent inn på bloggen din, men du verden som jeg har kost meg med å lese alt det du skriver om. Alvor og spøk går hånd i hånd ,og jeg beundrer deg virkelig for din evne til å sette ord på begge deler. Du er virkelig et fantastisk menneske.<3 Jeg håper at 2022 blir et år fylt av masse glede for deg og din familie. Å jeg gleder meg vilt til boka di blir utgitt. :)) Bare nevner det!! :)) GODT NYTT ÅR <3

  3. Tusen takk til deg som gir oss innblikkk i ditt og familien sitt liv .På godt og vondt med humor og alvor hånd i hånd dag etter dag gir du oss status med en så fantastisk måte å formidle på. Måtte det nye året bringe mange fine og gode opplevelser for deg og den flotte flokken din. Et Riktig Godt Nytt År ønskes fra Solveig på Jessheim.

  4. Godt nytt år! Håper for oss alle at 2022 blir et bedre år! Trengs litt positivitet rundt omkring nå ❤🎉

  5. Tusen takk for at vi har fått følge deg gjennom året. Det er utrolig givende og lærerikt å følge deg i både oppturer og nedturer 💜 Jeg har ønsker deg og din familie et fantastisk godt nytt år 🎊🎉 Jeg gleder meg til å følge deg/ dere i 2022💜

  6. Alt godt for det nye året til deg og dine, Vivian ❣️ Jeg ser frem til å følge deg gjennom året som kommer. Du behersker hele registeret, fra tårer til galgenhumor og latter. Takk 🥰.

  7. Ser frem til å lese bloggen din neste år også, du er god Vivian 👍🥰 Godt nytt år til deg og familien 🥰🤩🎉🎉

  8. Ser fram til å lese bloggen din i det nye året også 😊 Det betyr så mye å lese den 🌸 Ett riktig godt nyttår til deg og dine 🌟🎉❤️😍

  9. En fin oppsummering av året som gikk og jeg gleder meg med deg at du har opplevd alt dette❤

    Godt Nyttår Vivian, ønsker deg en strålende dag denne første dagen i 2022🥳

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *