Gi meg noen minutter…

Categories Blogg

Hver kveld ber jeg om det samme, vær så snill å gi meg en pause.
En liten pause fra marerittet jeg lever i, gi meg noen minutter fri.
Noen minutter fri fra sykdom og bekymring, et lite øyeblikk der jeg kan være fri igjen. Fri til å gjøre alt det andre tar for gitt, fri fra angst og en kropp som til stadighet er i kampmodus.

 

Gi meg noen minutter Gud, noen minutter til å bare være meg.
Noen minutter til å gå barbeint i duggvått gress, kunne kjenne hvordan de små gresstråene kiler meg lekent under foten.
Gi meg noen minutter i en vakker soloppgang, noen minutter til å strekke på kroppen mens jeg kjenner hvordan de første solstrålene varmer mitt kinn.

 

Gi meg noen minutter Gud, noen minutter mens snøen daler ned.
Noen minutter med lek og moro, lage snøengler sammen med mine små.
Noen få minutter mens jeg strekker hendene opp mot himmelen, kjenne hvordan de hvite snøfnuggene treffer mitt ansikt som et silkemykt kjærtegn.

 

Gi meg noen minutter Gud, en stille stund sammen med min kjære.
Noen minutter liggende i hans armkrok, kjenne hvordan han holder meg fast med sine sterke armer.
Høre hvordan lyden av hans hjerteslag smelter sammen med mine, føle nærheten hans en siste gang.
Gi meg noen minutter til å viske kjærlige ord i hans øre, ord myke som fløyel fra mitt innerste indre.

 

Gi meg noen minutter Gud, noen minutter med mine barn.
La meg få holde de hardt inntil mitt bryst, føle de inni mine armer igjen.
La meg få stryke hendene mine over de til de sovner, føle hvordan mitt nærvær bysser de i søvn. Da skulle jeg aldri ha sluppet taket, jeg skulle holdt de i mine armer til jeg trakk mitt siste pust.
Så vær så snill å gi meg noen minutter, noen få minutter så jeg kan holde mine kjære…

 

48 kommentarer

48 thoughts on “Gi meg noen minutter…

  1. Akkurat no forsvant mitt problem i dag. Tusen takk til deg for å sette det i perspektiv. Fikk meg til å reflektere over at mitt lille problem i dag, er mer enn overkommelig.

    Igjen tusen takk 😉

  2. Noe av det sterkeste jeg har lest – ever!
    Jeg har ikke fulgt deg så lenge, men siden jeg oppdaget bloggen din for 2-3 uker siden har jeg fulgt deg nesten daglig.
    Takk for at du deler dine tanker med oss. Takk for at du gir oss andre perspektiv både i og på livet. De fleste av oss, meg inkludert, er så egoistiske og fokusert på egne ønsker og behov, at vi glemmer stadig vekk hvor skjørt livet er og hvor heldige vi faktisk er.
    Som Forrest Gump visstnok sa: Livet er som en eske konfekt. Du vet aldri hvilken bit du får…
    Som medmenneske og mamma blør hjertet mitt litt nå. Jeg vet ikke om du vil at jeg skal synes synd på deg eller bare lytte til dine innerste tanker. Jeg gjør uansett bgge deler <3

    1. Du aner ikke hvor mye ordene dine betyr for meg Eva, det er takket være lesere som deg at jeg har fått en stemme igjen, tusen takk for at du lytter Eva, det betyr så uendelig mye for meg 💖

  3. Som du skriver Vivian.😪❤ Vi tar alt for gitt, dette er ord jeg vil printe ut, å ha på veggen for alle til å se. Ta en titt på de, hver gang vi syter og klager over små ting, bagateller som hører med i en hverdag. Gå litt inn i deg selv, og vær takknemlig for hver dag du kan stå opp, vite at dine kjære har det bra, og sett pris på livet. Det her er “oppvåkningsord” til oss alle. Vakkert,❤men allikevel så trist.😪 Stor varm klem sendes din vei, fineste Vivian.❤❤❤

  4. Så vakkert skrevet! Dette rørte langt inni hjerterota❤ Fikk meg til å tenke meg om, hvor viktig de “små” øyeblikkene er. De vi andre dessverre ofte tar for gitt😪

  5. Måtte mange lese ordene dine,ta de til ettertanke og sette pris på hva vi alle tar for gitt. Du er bare fantastisk med ord❤️Nå skal jeg gå å klemme mannen min «flat»,bare fordi jeg kan🥰Verdens beste klem sendes til deg😘

  6. Jeg pleier vanligvis ikke å dele innlegg, men dette måtte jeg bare dele. Så vakkert skrevet.

  7. Så vakker og rørende.
    I dag sa jeg til Gud…kanskje jeg skal bare ligge til du henter meg for det er ikke et liv og være søvnløs natt etter natt og medisinene virker ikke lenger. Og jeg ber og ber for nattesøvn….som ikke kommer.
    Og så leser jeg ditt innlegg og jeg har ingen grunn til å klage….
    Jeg har fortsatt mye å takke Gud for.

    1. Åååå så trist å høre at du sliter med å få sove kjære deg, jeg vet selv hvor utmattende det kan være. Jeg håper virkelig du får den rette medisinen snart, for det er umenneskelig å gå uten søvn over lengre tid. Mange varme tanker til deg Happy💜

  8. Kjære fine Vivian 💖 Her mangler jeg ord.. Såååå vakkert og samtidig rørende skrevet. Klem 💖💖💖

  9. Ordene dine treffer rett i hjerterota💔skulle så gjerne oppfylt desse drømmene dine❣️
    Du med din fantastiske formidlingsevne burde vurdere å skrive ei bok, en biografi om korleis livet ditt med ALS er🥰
    Stor klem til deg

  10. Helt fantastisk nydelig skrevet ❤️ For en formidler-evne du har! Ordene dine treffer meg rett i hjertet 😭 Tenk så utrettferdig verden og livet er, at det noen tar helt for gitt – er en uoppnåelig drøm for andre.. 😢❤️
    Fortsett å skrive! Der har du et helt unikt talent ❤️

  11. Kjære vakre deg!

    Skulle så gjerne gitt deg så mye mer enn hva du spør etter♥️ Det du spør om er så lite…
    Din blogg, dine ord og følelser går IKKE upåvirket hen!!!
    Jeg er med deg hver dag og følger ditt liv. Du beriker meg Vivian. Og du er viktig og flink med dine ord. Og elsker humoren din også.
    Du og din flotte gjeng🥰 suss på naien fra frisøren din♥️♥️♥️

    1. Tusen takk gode Linda, ordene dine rører meg💜Vi snakket om deg idag, gleder meg til vi sees i salongen igjen💖Mange varme klemmer til deg, håper du har det bra🌹💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *