Full rulle…

Categories Blogg

Heldigvis fikk jeg litt mer søvn i natt, det ble tydelig at hostesaften fungerte.
Det har ikke vært så mye hosting i natt på min nye romkamerat, men de gangene han hostet gjorde meg bare mer overbevist om at han fortsatt måtte bli hjemme.
Akkurat det hadde ikke en skolegutt noe imot, for i følge han er skole kjedelig.
Det er mye gøyere å være hjemme med mor, for da kan han finne på rampestreker.

I dag ble jeg rimelig stresset, jeg lå enda i sengen når jeg hørte et hyl ifra stuen.
Hylet stammet fra en skolegutt, og siden jeg ikke hadde fått med meg at storesøster var der med han så trodde jeg nesten det sto om liv.
Stillheten som etterfulgte gjorde meg enda mer stresset, men like etter gikk skyvedøren min opp med et smell.
“MAAAMMAAA” ropte en liten gutt fra døråpningen, en liten kropp kom hoppende inn på rommet mitt.

“Du mååå bare stå opp, du må se regnbuen utenfor”. 
Først tenkte jeg ikke så mye over det, med så mye skiftende vær som vi har hatt i det siste så har regnbuen vist seg nesten hver dag de siste dagene.
Men når min datter sendte meg bilde skjønte jeg hvorfor en liten gutt var så oppspilt, det er lenge siden jeg har sett en så fantastisk regnbue.
Klokken var bare 07.40, og igjen startet vi dagen med et magisk øyeblikk.

Etter det har det gått slag i slag, nok en dag med full rulle.
En skolegutt har skrevet arbeidslister til assistenten, og jeg ble overrasket over hvor mye han allerede har lært.
Han har virkelig lært seg å høre bokstavene i ordene han skal skrive, jeg ble nesten målløs når han ramset opp alle bokstavene i ordet han skulle skrive.
Så assistenten ble ikke arbeidsledig i dag, listen til en skolegutt ble bare lengre og lengre.

Tannmysteriet ble også oppklart idag, men ikke før forvirringen var komplett.
For plutselig sto han fremfor meg med en blodig tann i hånda, selv en proff bokser mister ikke så mange tenner som en skolegutt gjør.
Enda en tann hadde ramlet ut, og alt jeg klarte å tenke på var at jeg håpte tannfeen ikke gikk konkurs nå.
Men når det plutselig lå to tenner opp i glasset med vann begynte jeg alvorlig og lure på den tannfeen, ble det for mange tenner å passe på mon tro?

Først begynte jeg å lure på om det var jeg som så dobbelt, men når en skolegutt tok opp tennene fra vannet så kom også forklaringen.
Han hadde nemlig vasket under sengen min idag, og der dukket mandagens tann opp.
Så nå er jeg helt sikker på at tannfeen går konkurs, de siste slantene havner vel på Breistein i natt.

“Sånn gjør vi når vi skal meditere mamma”

En ting er ihvertfall sikkert, jeg har hatt mye hjelp i huset idag.
En skolegutt har vasket og støvsugd, hentet søppelspannet og tatt inn posten.
Fortsetter han slik så tror jeg at jeg må ansette han på heltid, spørsmålet er bare om jeg har råd til å ansette han.
For når jeg spurte han om hvor mye han skulle ha i timen var svaret klinkende klart, “hundre millioner mamma, jeg skal bli rik”…

7 kommentarer

7 thoughts on “Full rulle…

  1. He he ja med slik lønn kan jeg godt vaske litt hos deg jeg også 🙂 Det er godt han har skjønt at ting skal verdsettes, beløpet må kanskje bare justeres bitte litt.

  2. Det var en flott regnbue 🌈 nydelig var den 🤩 Så flink og herlig han lille gutten din er, han burde ansettes på heltid ja, he, he 🤩😋❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *