Fra skuffelse til glede…

Categories Blogg

Jeg fikk som dere vet allerede ikke den beste starten på dagen idag, igjen fikk jeg et bevis på at de som jobber i systemet ikke har peiling på hvordan det er å være meg.
Det koster nemlig krefter å stille opp på slike møter, forberede seg psykisk og fysisk på det som skal skje. Det er tross alt mitt og vårt liv dette gjelder, det betyr så uendelig mye for oss alle.
Men det verste er den følelsen av ubetydelighet som dukker opp, spesielt når jeg oppdaget at timeplanen til Byrådslederen lå offentlig.Jeg håper virkelig at grunnen til vrakingen av mitt møte skyldes noe ekstraordinært, og ikke fordi møtet i forveien ble forsinket.

Solen kom tilbake idag…

Alt jeg nå kan håpe på er at vi får en ny mulighet, og at det ikke drar ut i tid.
Jeg vil gjerne gjøre mest mulig mens jeg enda har en mulighet, prøve å påvirke mens jeg enda kan. Hver dag venter jeg, venter på at kommunen skal ta en beslutning om vår fremtid. Og for hver dag som går mister jeg litt av livet, tid er ikke noe jeg har lenger.

Jeg har bare ladet batteriene idag, sluknet skuffelsen i min favoritt serie for øyeblikket.  Det er rart hvordan universet griper inn når jeg trenger det som mest, når jeg trenger lysglimt som mest så kommer de.
Et håndskrevet brev fra en fremmed dame ble mitt første lysglimt idag, innlegget mitt i avisen for en uke siden har påvirket flere enn jeg trodde. Det betyr så mye når jeg leser at ordene mine får en betydning for andre enn meg selv, det er hovedgrunnen til at jeg fortsatt skriver.

Det andre lysglimtet var det min lille gutt som fikk, en bursdagsgave fra en av dere lesere ga oss alle glede idag.
Igjen kom dere lesere til unnsetning, takket være dere fikk jeg lysglimt idag også.
Jeg har ikke ord for hvor mye dere betyr for meg og min familie, den støtten vi får daglig er bare utrolig.
Noen ganger har jeg ikke krefter til å svare dere alle, derfor håper jeg dette innlegget når ut til dere alle. Tusen takk for den omtanken dere viser, dere er beviset på at nestekjærligheten lever i beste velgående der ute.

Men det største lysglimtet får jeg hver kveld nå, for en skolegutt har tydeligvis bestemt seg for å bli på soverommet til mammaen sin.
Hver morgen våkner jeg opp med han ved siden av meg, det finnes ikke en bedre start på dagen enn det…

 

18 kommentarer

18 thoughts on “Fra skuffelse til glede…

  1. Så utrolig kjedelig at møtet ble avlyst, det er jo ikke ok. Som deg håper jeg det går fort å sette opp et nytt. 🙏
    Åh så utrolig hyggelig altså, nå tenker jeg han ble glad. Utrolig mange fine mennesker der ute, det er ihvertfall sikkert ❤❤

  2. Mange blogginnlegg som man leser eller skriver klarer av og til å røre noe i et menneske. Noen ganger treffer man blink, andre ganger er det stang ut.

    Dine innlegg …

    Herreguuud … Det e gale når man må ta pause i å skriva, fordi følelsene tar overhånd.

    Dine innlegg, dei røsker nåke opp langt nede i sjelen, kvar einaste gang …

    Eg skreiv det te deg ein gang før, men at det går an å bli såååå inni granskauen glad, men allikevel trist. Fordi man lese dine tekster. Det e nærmest ufattelig.

    Eg kan ikkje anna enn å takka deg, for at du dele, og får oss andre te å setta pris på det me tar for ein selvfølge …

    Du e ein fighter … Du e ei fantastisk mor … Du e nok ein nydelig partner …

    Men … Du e ein fabelaktig historie forteller …

    Tusen takk …

    1. Åååå herlighet, nå var det mine følelser som tok overhånd 💜
      Tusen takk for alle dine ord, det var utrolig hyggelig å høre. Du er en fantastisk historie forteller selv, jeg elsker å lese bloggen din💖

      1. Kjære deg, her fikk du godord som virkelig slo innertier!🤩
        Du, og «jeg går bare i boden en tur» er tryller med ord. Og; så fint å se raushet mellom bloggere. Glede!🤗

  3. Åhh.. Det bildet av soveplassen hannes ved senga di… 💜 Har ikke ord.. det bilde va helt fantastisk og fikk frem en tåre i min øyekrok🥺 Kom til å tenke på at akkurat det samme trur æ min skolegutt ville ha gjort hvis det va mæ 🥰 Og det får mæ åsså til å tenke på kor heldig æ e som kan ha han i mi seng sammen me mæ.. Du e sterk, og han e heldig som har en så fantastisk mamma 💙

  4. Synd at det ikke ble noe av møtet, håper ikke det er veldig lenge til 🤨 Lykke til med det 👍 Koselig med besøk av en liten gutt, natti natt til dere 🥰❤️💙

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *