Forvirrende og oppklarende på samme tid…

Categories Blogg

Det ble som jeg hadde forutsett i går , det gikk ikke lang tid før meldinger tikket inn.

Meldinger fra andre frustrerte , som ville dele sine erfaringer med meg.

Noe jeg setter stor pris på at dere gjør , for det viser bare at dere har tillit til meg.

Samtidig er det alltid godt å få dele erfaringer med noen , selv om de noen ganger er ulike.

 

Men en melding skilte seg ut , en melding som var forvirrende og oppklarende på samme tid.

Jeg blir stadig målløs når jeg ser hvor langt enkelte støttespillere vil gå i kampen for å støtte opp om sine , det er tydeligvis bare en side som er den riktige.

Det hele minner meg litt om en viss president sine velgere , Gud forby at noen skulle være uenige.

Sånne støttespillere finner du overalt , og du treffer de som oftest hvis du er så modig å stikke nesa frem.

 

I følge meldingen var jeg egoistisk som kun skrev om meg selv , jeg burde heller skrive om de som faktisk gjorde noe.

Men når jeg så den siste setningen så skjønte jeg hvem vedkommende siktet til , jeg har nemlig fått en lignende melding før.

Jeg tror faktisk to av disse meldingene er fra samme person , “hilsen en som støtter de rette folka” virket veldig kjent.

Jeg var nemlig egoistisk som kun skrev om meg selv , jeg burde heller skrive om arbeidet til den gruppen vedkommende tilhørte.

 

Det er tydelig at vedkommende ikke har lest mye av bloggen min , for jaggu har jeg frontet begge gruppene her på bloggen min.

Men det var tydeligvis ikke nok for noen , trusler og hets begynte å tikke inn.

Det var da jeg mistet lysten på å fronte noe som helst , ingen skal true meg til å publisere saker jeg ikke kan stå inne for.

Dette er min blogg , og jeg bestemmer selv hvilket innhold som skal publiseres.

 

Selvfølgelig skriver jeg om meg selv , hvem andre skal jeg liksom skrive om?

Jeg er hovedpersonen i mitt eget liv , det er kun mine egne tanker og erfaringer jeg kan skrive om.

Alt jeg kan håpe på er at mine erfaringer kan være til nytte for noen , at noen kjenner seg igjen i det jeg skriver om.

Jeg har funnet min egen måte og fronte denne sykdommen på , for denne sykdommen handler ikke bare om forskning og midler.

 

ALS handler først og fremst om mennesker , mennesker i en sårbar situasjon.

Mennesker med tanker og følelser som meg , det er nettopp menneske som står i fokus på min blogg.

Det er hverdagen på godt og vondt som er mitt fokus , livet med denne sykdommen.

Så kall meg gjerne egoistisk , men så lenge jeg får høre at mine ord er til hjelp så fortsetter jeg….

15 kommentarer

15 thoughts on “Forvirrende og oppklarende på samme tid…

  1. Til lagd åt alle kan ingen gjæra, er vel ikke det et gammelt uttrykk 🙂 Jeg har sagt til de som blir lei av meg, vær så god, det finnes en blokkeringknapp 😀 Vi fortsetter som før både du og jeg 😀

  2. hei ❤

    Du må vel få lovt til å skrive akkurat hva du vil på din egen blogg, jeg blir sjokkert over hva enkelte nett troll får seg til å skrive, fortsett som før du, du skriver utrolig bra,jeg ønsker deg en super helg🙂❤

  3. Fortsett med det du gjør Vivian , det e du som bestemme alt, ditt liv, din blogg, din familie🥰 vi les, og vi støtte dæ🙏

    En fredagsklæm fra isholka i nord😅

  4. Hei kjære deg❤️ Æ blir oppriktig skremt over at sosiale medier har blitt en plattform der folk publiserer sine meniniga over en lav sko. Sende trusler og hets til et annet menneske gir for mæ ingen meining. Men å sende det til en syk person som ikke ønsker annet enn å informere om livet med sykdom e for mæ om mulig enda mer uforståelig😳 Det verste e at det e de «voksne» som e dem som e verste. Stygge (nett) troll som har så lite mening i sitt eget liv at da syns dem at dem må forsure andre sitt. Koffer ikke heie på kværandre? Ka skjedde med folkeskikken? Æ hadde blitt kokforbainna om æ hadde fått vite om min datter hadde mobba nån på skolen, de her apekatten oppdrar onga til å bli fæle voksne. Men litt synd på dem- for det e ofte lavressurs menneska, som stakkar ikke skjønne bedre😬
    Æ heie på dø og familien din❤️

    1. Tusen takk Monica , jeg lurer også på hvor folkeskikken er blitt av 💖Som mor har jeg alltid prøvd å lære mine barn og se det beste i alle mennesker , men også å holde kjeft hvis man ikke har noe fint å si. Jeg hadde også blitt forbanna dersom jeg hadde oppdaget at mine barn hadde mobbet , men dessverre har de stått på den andre siden. Jeg husker at jeg konfronterte en mor til en av de som mobbet min sønn , og da fikk jeg til svar at hennes sønn aldri gjorde noe galt. Så det forundrer meg ikke at voksne folk holder på slik på nettet , og jeg syns ikke det er det minste rart at barn av slike foreldre blir mobbere 💖

  5. Som en nystartet blogger der jeg prøver å være åpen om livet med psykiske lidelser, overgrep, manipulasjon og mye skyldfølelse så kjenner jeg på at jeg ikke vet om jeg tørr å være så åpen hvis folk skal være slemme på en blogg som din.
    Men så husker jeg hvor lite empati enkelte har fått utdelt, og tenker at det er drittsekker overalt dessverre.

    Jeg håper du klarer å lukke øyene for slike kommentarer, det er ikke verdt energien.
    Hvis jeg noen gang kommer inn på «store blogg» listen og får kommentarer så vet jeg ikke om jeg vil ha åpent kommentarfelt. Jeg er rett å slett så ustabil i topplokket at jeg ville brast ut i tårer.

    For kort tid tenkte jeg at blogging var for de som bare var opptatt av sminke og mote, veldig glad for å se at jeg tok så feil.

    1. Aldri gi opp Nina , det er de som viser nestekjærlighet og omtanke som betyr noe 💜Hadde de nå enda skrevet stygge ord på bloggen min så hadde jeg kunne gjort noe med det , men istedenfor sender de meg private meldinger og mailer. Så flott at du tør å være åpen om et så viktig tema , jeg håper virkelig at du ikke lar deg målbinde av noen få usle mennesker. Jeg har hvert inne og sniktittet på bloggen din , og etter en liten titt så kan jeg si at du har fått deg en ny følger 💜

      1. Jeg tror på fremsnakking og ikke baksnakking, men ettersom jeg leser meg bakover på bloggetoppen så ser jeg det har vært en del kniving blant enkelte og det er litt trist. Men samtidig kan vi ikke være altfor hårsåre heller, noe kritikk må vi alle tåle. Men personangrep er aldri greit.

        Min historie har mange tema som enda er litt tabu å snakke høyt om, men jeg er lei av å være stille. Jeg vil bruke den sterke stemmen min til noe fornuftig og kanskje kan min historie hjelpe noen andre, og da kommer stygge kommentarer langt bak på listen.

        Takk for at du tok deg tid til å ta en titt på min blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *