Forandring fryder…

Categories Blogg

Jeg har kjent på det en stund nå, lysten på litt forandring hjemme er stor.
Ideen om å få det mer åpent i stuen er noe jeg har tenkt på lenge, for selv om det noen ganger kan være praktisk med to stuer så er det ikke særlig hensiktsmessig når familien skal samle seg.
Vi har nemlig en vegg mellom den opprinnelige stuen og påbygget vi fikk laget, og det er i påbygget jeg tilbringer mest tid. Men av og til hadde det vært fint om vi alle kunne sitte i en og samme stue, dessuten savner jeg å kunne sitte fremfor peisen om vinteren.

Kanskje vi skal male litt også?

Det klør i fingrene mine, for var det en ting jeg gjorde mye av når jeg var frisk så var det å ommøblere.
Og siden gubben kun var hjemme to helger i måneden på den tiden fikk han seg en overraskelse hver gang han kom hjem, noen ganger lurte han på om han hadde gått inn i feil hus.
Så nå når høsten er kommet kjenner jeg lysten har kommet tilbake, i år må vi bare få til noe om jeg så må leie inn folk for å gjøre arbeidet.

Men som alt her i huset tar ting tid, første bud er å bearbeide gubben.
Selve veggen er han enig i at må vekk, men tanken på ommøblering er det verre med.
Han er nemlig ikke like glad i forandring som jeg er, det er grunnen til at jeg alltid har ommøblert i smug.
Det rare er at han blir alltid fornøyd når jeg har gjort forandringene, det er bare tanken på ommøblering som får hårene hans til å reise seg.

Kose stund med mor…

I dag har jeg også begynt jakten på duftlys, det er nemlig et “must” på denne tiden.
Nå er det en stund siden jeg kjøpte duftlys sist, og det merket jeg idag.
Det ble tydelig at den varekategorien hadde økt betraktelig de siste årene, og det var ikke bare lys man kunne få med duft lenger.
Jeg hadde nemlig aldri hørt om duft krystaller før, er det noen av dere som vet om de fungerer? Det kunne jo være en tanke å ha krystaller rundt om i huset, spesielt hvis de lukter godt.

Jeg kjenner min indre interiørflamme er i ferd med å vekkes til liv, men jeg må nok begynne i det små og se hvor langt jeg kommer.
Duftlys kan jeg ihvertfall kjøpe, det MÅ jeg bare ha.
Nei nå angrer jeg på at jeg ikke meldte meg på et av de mange oppussingsprogrammene som går på TVen, drømmen hadde jo vært å få Eventyrlig oppussing på besøk selv om de bare tar hytteprosjekter…

7 kommentarer

7 thoughts on “Forandring fryder…

  1. Det er spennende med ommøblering, liker det selv. Forandring fryder heter det vel.. Herlig med duftlys, finnes i de fleste butikker for tiden 😋 Større stue blir kjekt, lykke til med planleggingen 👍🤩😃

    1. Ja litt forandring er gøy Aud Marit, og jeg kjenner at jeg trenger det nå😊Det hadde vært kjekt om vi fikk det til, for dette har jeg tenkt på en stund💜

  2. Jeg liker også forandringer, men mannen min er ikke med på det og det er ikke mye mulighet hjemme heller. Men jeg beundrer deg som får det til. Lykke til!

  3. Jeg blir også litt i interiør modus på høsten. Har allerede malt en vegg og kjøpt nye gardiner. Men har en vegg jeg vil ha ned jeg også, en som går mellom kjøkken og stue 😊 Men jeg får si som du sier, må få med meg gubben først. Hehe. Ha en nydelig dag ❤❤

    1. Jeg får mye inspirasjon av å lese din blogg Lene, du er fantastisk flink😊 Av og til er det bedre å be om tilgivelse etterpå enn å bruke tid på å bearbeide gubben , erfaringen tilsier at han kommer over på min side likevel når han ser at det blir bra.😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *