For en start!

Categories Blogg

Endelig fredag, endelig helg! Men det spiller liten rolle for meg hvilken dag det er, for denne helgen blir en uvanlig helg. Uansett så er det fredag, og vi skal jaggu meg hygge oss heeele helgen. Jeg må innrømme at natten har vært fryktelig lang, tror det var bare følelsen av at det manglet noen i huset.

For uansett om jeg lå ganske så bra, så ville ikke hodet slappe av. Kvelden endte med lettere panikk, og dagen idag startet med litt paniske tilstander. Men la oss starte med kvelden igår. For det siste min mann sa til meg før han dro var :”jeg gleder meg til vi skal i båt på Donau”. Og hva kom på nyhetene i går? Joda, full kollisjon mellom turistbåt og cruiseskip. Hva er liksom oddsen for det??

Innerst inne visste jeg jo at det ikke var dem, men likevel synes jeg det var en smule ekkelt. Det føltes som en advarsel, og jeg sendte melding til min mann med klar beskjed om å holde seg langt unna båtlivet. Men jeg tviler på at han hører etter , noe han aldri gjør når jeg tenker meg om 🤣

Dagen startet ikke så bra heller, eller det gjorde den egentlig takket være min datter, men det ble litt kaos her på morgenkvisten. For du skjønner, jeg våknet opp og det var blitt temmelig lyst ute. Jeg skjønte fort at nå var klokken mye, og at nå var det noe som ikke stemte. For ingen var kommet på jobb, og der lå jeg i sengen og lurte på hva jeg skulle gjøre.

Heldigvis har min datter fri fra skolen i dag, ellers hadde jeg blitt liggende til kl tre idag, og det er en fryktelig tanke. Så jeg måtte rope på henne for å få hjelp. Vi prøvde å ringe alle, både firmaet og assistentene men uten hell. Det gikk faktisk en time før vi fikk tak i noen. Tydeligvis hadde vært misforståelser med vaktene, men heldigvis kom de ganske raskt når vi først fikk tak i dem.

Som om ikke det var nok, så fikk jeg nettopp telefon om at assistenten har hatt et uhell med bilen min. Det er nå virkelig ikke fredag den 13 i dag?? Har jeg gått glipp av noe eller ?? Det er så typisk at alt skal skje når min mann er borte, for å si det sånn, det blir lenge til han får dra igjen 🤣

Nå får vi bare håpe på at det verste er over, og at fortsettelsen blir en smule roligere. Jeg er i det minste kommet meg opp og er klar for en ny dag, så får vi håpe at den blir bedre etterhvert. Ha en strålende fredag 🤣

Rettigheter : tegninger.no

2 kommentarer

2 thoughts on “For en start!

  1. Ikke noe moro med ulykker der vi har våre kjære, men tror båtlivet i Budapest er relativt trygt nå… Lynet slår ikke ned to ganger på samme sted.
    Dårlig start på dagen. Håper det ikke fortsetter..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *