For en start på helgen…

Categories Blogg

Solen skinner og jeg er lykkeligere enn aldri før, og det er kun deres fortjeneste. For nå slipper jeg å stresse lenger, jeg trenger ikke ringe flere campingplasser bare for å få vite at de ikke har hytter som er tilrettelagt. Nå kan vi bare booke hotellrom og slippe å tenke mer på det, og dere aner ikke hvor mye det betyr for meg og oss. For en start på helgen sier jeg bare, dette gir oss muligheter vi aldri hadde drømt om.

Det blir spennende å se hvordan denne ferien blir, og jeg skal ta dere med på hele ferien. Det kommer ihvertfall til å bli en bilferie som jeg aldri kommer til å glemme, 260 mil fra Vestlandet til Finnmark. Dette blir en opplevelse som jeg har drømt om i mange år , og endelig ser det ut som at den går i oppfyllelse.

Dagen idag har vært helt fantastisk,  jeg har bare kjørt rundt med et smil i hele dag. En skyfri himmel og 20 grader gjør livet perfekt, og jeg har kunne lene meg tilbake for å nyte hvert sekund. Det beste er at det skal vare hele helgen og litt til, så da blir det rom for mye kos ute.

Intervjurunden igår gikk bra, og idag kommer tre nye på intervju. Det er bare å brette opp armene, for det hadde vært nærmere 70 søkere på stillingen. En ting er ihvertfall sikkert , erfaring med ansettelser får jeg.  Jeg vet ihvertfall hva jeg ser etter nå, så noe bra har kommet ut av denne tiden. Det har vært så mange assistenter innom dette huset, så nå håper jeg på litt stabilitet.

Gubben tror jeg skremte vettet av et par stykker igår, han tok nemlig på seg alvor minen igår. Han er jo fra Finnmark og der kaller de en spade for en spade, og når beskytterinnstinktet også kom frem så ble det klar tale. Han ga grei beskjed om at dette ikke var en midlertidig jobb, de måtte vite 100% at det var dette de ville. Hva skulle jeg gjort uten mannen min  💜

En fin tur til barnehagen ble det idag også , og jeg ble møtt av en fornøyd liten gutt. Han var strålende fornøyd med at han fått lov til å gå i kortebuksa i hele dag , så han skinte som aldri før. Når vi nærmet oss huset vårt kjente jeg en deilig duft, en duft som bare hører sommeren og våren til. Duften av nyklippet gress slo imot meg , og den kom fra vår hage.

Eldstemann hadde nemlig funnet ut at nå måtte noe gjøres , så han tok gressklipperen fatt. Det ble gubben spesielt glad for, han hater gressklipping som pesten. Så denne dagen har vært vidunderlig på alle måter , og nå gleder jeg meg til resten av helgen. Jeg håper solen skinner på dere også , og så ønsker jeg dere en riktig god helg…

2 kommentarer

2 thoughts on “For en start på helgen…

  1. En strålende dag i går,og det ser ut som det skal bli det i dag også. Jeg lufter kjolene mine. De trenger det etter en vinter i skapet…eller i alle fall noen av dem 😀 Håper du får en assistent som matcher og som blir. Skjønner at det kan være stress å bytte ofte ja 😮 Ha en fin dag du 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *