For en dag!!

Categories Blogg

Vi har faktisk vært ute i hele dag. Klokken 12.30 var det bare å hive seg i bilen og kjøre til kamp. Denne helgen har det vært Åsane cup, så det har vært full rulle hele helgen. I dag skulle det hele avgjøres. Hvilket lag var det beste?

Semifinalen vant de overlegent, hele 7-0. Da var det bare finalen mot Sandviken igjen. Vi tok raskt overtaket, og vant til slutt 3-1. Jeg er så imponert over jentene, spesielt siden dette er et blandingslag med mange yngre spillere. De har også fått en del nye spillere, og man skulle tro at de trengte tid for å komme inn i spillet med et nytt lag. Men det samholdet og kommunikasjonen som de har vist denne helgen har bare vært suverent.

Formen min er også bedre. Jeg er fortsatt øren, men bare litt innimellom. Isak har ihvertfall kost seg. Takket være noen av de andre foreldrene som har herjet vilt med han. Det er ikke farlig å dra på kamp. De tar så godt vare på både meg og Isak. De kommer løpende med både ulltepper og jakker om jeg fryser, og Isak tar de gjerne med seg for å aktivisere han.

De er bare suverene, og det må være en av de beste foreldregruppene som finnes. De har stilt opp helt siden jeg ble syk. Jeg føler meg både heldig og priviligert som får være en del av denne flotte gjengen. Det har virkelig vært en flott dag med mye god fotball.

Det er ikke å komme under en stol at det fortsatt er kaldt ute. Selv om solen varmer godt nå, så var det en sur vind i nakken. Det verste er føttene, og idag var jeg bare dum som ikke tok på meg varmesokkene mine. Av og til går det litt fort i svingene, og det får jeg svi for. Jeg var helt blå på føttene når jeg kom hjem. Heldigvis fikk jeg besøk av min venninne. Hun kom tilfeldigvis innom med selvstrikkede sokker og lue til meg. Det var nesten som hun visste at jeg satt her og frøs, det var ihvertfall midt i blinken.

Jeg er bra heldig som har så mange fine folk rundt meg. De vet utmerket godt hva jeg trenger til enhver tid. Vi måtte jo selvfølgelig feire gullet til fotballjentene, så da ble det McDonald’s mat til middag. Isak var strålende fornøyd med maten sin, for der fulgte det med en lekebil. Han har jo nå sluttet helt med bleier, men vi har aldri prøvd å dra på tur uten bleie, før i dag.

” Pappa, jeg må tisse”! Da var gode råd dyre, og det var bare å finne nærmeste busk så fikk han tisse utendørs. Vi måtte pent ta noen stopp med bilen for å legge inn tissepauser. Men han er virkelig flink, han er til og med tørr om natten. Dette har virkelig godt over all forventning.

Nå skal jeg bare nyte resten av kvelden. Det blir nok en Tv kveld uten like, for det er jo en ny episode av Heimebane idag. Håper dere har hatt en fin helg alle sammen, og til alle dere Finnmarkinger, feit mat og cola hjelper mot fyllesyke. Fortsatt god kveld….

 

3 kommentarer

3 thoughts on “For en dag!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *