Etappe nr 2

Categories Blogg

Jeg har sovet dårlig i natt , og det på tross av at vi nå hadde kommet til de beste hotell sengene på hele kjøreturen. For Scandic i Alta har skjønt viktigheten med gode senger , spesielt når du ikke har funksjoner i behold. Jeg ser gjerne forbi at toalettet er utilpasset så lenge sengen er god , og det var denne. Alle hoteller skulle hatt elektriske senger , og jeg ble så lykkelig når jeg oppdaget det på tur nordover. Derfor så jeg frem til å tilbringe første natta i Alta , jeg kjenner det på kroppen at det har vært mye moro i det siste.

Men en arm skulle vise seg å gi meg hodebry , de harde armlenene på rullestolen hadde gjort sitt. Høyre albue er sår og vond , og det har jeg fått slite med inatt. Det ble som jeg forutså igår , vi kom for sent frem til Alta. For sent til at vi kunne spise hos Kokkejævel , alt vi rakk var å snike til oss et bilde. De var i ferd med å stenge når vi gikk forbi.

Sjefen selv var der , men han så litt stresset ut der han sto bakom disken at vi gikk rett forbi. Det var veldig synd at vi ikke fikk smake på noen av de herlige rettene han reklamerer for , da hadde jeg kanskje hatt noe mer positivt og skrive om når det gjelder den kulinariske biten.

Av alle stoppestedene vi har hatt på denne kjøreturen så er Alta den som kommer dårligst ut , vi har bare vært på to restauranter men begge får stryk fra meg. Den første var en vinbar , vinen smakte vi ikke på men den var sikkert bedre enn maten. Biffen var seig  som tyggegummi , og da mister jeg appetitten med en gang. Den andre var en burgerbar , aldri feil med en skikkelig hamburger tenkte vi. Men igjen ble vi skuffet , for brødet var tørt og kjøttet smakløst.

Stakkar liten

Men idag er det en ny dag , og de neste to stoppestedene har fantastisk mat. Restauranten på Grand hotell i Narvik serverer helt nydelig mat , og jeg gleder meg til å sette tennene i den biffen. Likevel er Mosjøen den aller beste , mørere kjøtt skal du lete lenge etter. Jeg skal reklamere godt når vi kommer dit imorgen.

Ellers har dagens etappe gått veldig bra , selv om jeg må innrømme at jeg syns tilbaketuren går mye saktere. Men det er flott og se hvordan landskapet forandrer seg , akkurat den biten kommer jeg til å savne når vi kommer frem. Nye opplevelser har ventet oss rundt neste sving , øynene våre har virkelig fått mange inntrykk på denne turen.

Dagens etappe går nå mot slutten , og det gleder mor sitt hjerte. Magen knurrer og halsen er tørst , men idag vet jeg hva som venter. Så snart skal vi igjen kunne nyte et deilig måltid , og legge oss lykkelige til sinns…

12 kommentarer

12 thoughts on “Etappe nr 2

  1. Så trist at matopplevelsen i Alta var dårlig. Jeg har ikke vært på de to nevnte spisestedene du har vært på. Jeg håper du får bedre matopplevelser på resten av turen. Ønsker dere god tur videre 😀

  2. Mat er en viktig del av ferien, så da får vi håpe neste biff “smelter i munn.” Riktig god tur videre alle mann…. Stor klem fra meg.❤😊👍🚙

  3. God tur videre kjære dere! Og ja,men ble jeg imponert over sengene på hotellet i Alta. Måtte d bestilles spesielt, eller er d slik på alle rom? Og ja, helt enig i at de virkelig har skjønt d! 🙂 klem fra Synnøve

    1. Nei vi bestilte bare vanlig handikaprom så det var virkelig en opptur. Jeg vet at det er noen få hoteller som har slike senger , men det er dessverre alt for få 💜

  4. Mosjøen overnattet vi på for et par år siden og på et sted jeg tror het Milano spiste vi nydelig biff med masse deilig tilbehør.Spent på om det er der skal spise.Gode mat-opplevelser er viktig når man er på tur.Er så fint å følge dere på denne turen.Ønsker dere riktig god tur videre.

    1. Kan det stemme at det er en restaurant som heter Tippen? Vi fikk ihvertfall servert er deilig grillfat med forskjellige typer kjøtt , og det er noe av det beste jeg har spist 💜

  5. Det va trasig at Alta ikke ble noe kulinarisk opplevelse ! God mat e viktig !

    For noen nydelige bilder du legger ut! Og ikke minst , måten du omtaler alt på

    Æ e målløs , igjen; og det blir æ ikke ofte. Så derfor; takk skal du ha Vivian 🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *