Et uventet ja…

Categories Blogg

Selv om jeg var aldri så trøtt i dag så var det bare å komme seg opp , for i dag hadde jeg en viktig oppgave på “To Do” listen. I går ble det nemlig bekreftet , 18 barn vil innta hagen vår på fredag. Derfor måtte vi bare sette i gang i dag , grillhytten måtte klargjøres. Med skrubb og vaskebøtte ble assistenten sendt opp i hagen , det er nemlig en stund siden grillhytten ble brukt sist. De eneste som bruker den lenger er ungdommene i huset , de samles der når de ikke har andre steder å være.

Etter at jeg ble syk har den ikke vært i bruk så mye , noe jeg syns er veldig synd. Men nå kommer jeg meg ikke opp dit lenger , og familien vil ikke bruke den uten meg tilstede. Min mann har store planer om å lage vei opp dit slik at jeg igjen kan komme meg opp , men så var det den gravemaskinen vi mangler da. Men nå skal den endelig komme til nytte igjen , det blir så koselig å se at det ryker fra pipa igjen der oppe.

I dag var regnet tilbake igjen , jeg fikk et forfalsket håp i går kveld om en godværsdag når jeg så at det lettet ute. Men det må bare regne i fra seg nå før fredag , alt jeg håper på er litt oppholdsvær når en hel avdeling fra barnehagen skal komme på besøk.
Så idag ble det nok en innedag på meg , heldigvis fikk jeg smake litt luft i går ettermiddag.

Jeg hadde også en avtale i dag , en fra Permobil skulle komme og se på rullestolen min. Som dere sikkert har fått med dere så får jeg vondt i ryggen når jeg bruker den , det er tydelig at sykdommen endrer kroppen etterhvert. Men så har jeg ikke hatt noen tilpasninger på rullestolen de siste to årene , og det er ikke bare ryggen som plager meg. Fotbrettet og nakkestøtten burde også blitt byttet ut , for det fungerer ikke for meg lenger.

Det måtte en del målinger og utprøving til før vi endte opp med en løsning , men på grunn av ferieavvikling så blir rullestolen mest sannsynlig ikke ordnet før ferien er over. Ting tar tid , og tålmodigheten har virkelig blitt satt på prøve etter at jeg ble syk. Kostnadsoverslag og en søknadsprosess er mer viktig enn at brukeren får den hjelpen de trenger når de trenger det , sånn er det dessverre blitt idag.

Min datter kom hjem midt under møtet med Permobil i dag , og hun var raskt ute med å skygge banen. Jeg hørte hvordan hun løp opp trappa med engang hun kom inn ytterdøren , hun hater når huset er fullt av fremmede mennesker. Først en time etter fikk jeg en melding , “har de gått nå så jeg kan komme ned”. 
Like etter hørte jeg hvordan hun kom luskende , hun dumpet ned i stolen ved siden av meg og la hodet i fanget mitt.

Med bedende øyne kikket hun opp på meg , et lite blikk var alt som skulle til , nå var hun ute etter noe.
” Mamma kan vi dra på senteret i dag , jeg trenger meg en ny bluse ” 
Det er så godt når de fremdeles vil ha mor med på ting , så det var ikke meg det sto på. Men å overtale en gubbe til å kjøre oss var en annen sak , her måtte det kvinnelist til.  Gubben er nemlig ikke kjent for å si ja til slike ting , spesielt ikke når han har vært på jobb.

Så når jeg sendte en melding for å spørre var jeg forberedt på å mase meg til det , ja både jeg og min datter hadde pønsket ut mange årsaker til at vi bare MÅTTE på kjøpesenteret i dag. Men når svaret kom ble vi begge rimelig paff , for han svarte JA med engang! Her måtte det ligge noe bak , og det viste seg igjen at jeg kjenner gubben rimelig godt nå.
“Ja så lenge æ får jobbe ekstra i morgen”

Verdens fineste utstillingsvindu

Det viste seg at det var fryktelig mye å gjøre på jobben for tiden , og er det en ting gubben elsker å gjøre så er det å jobbe. Så du kan si at vi forhandlet oss frem til en løsning i dag , men så lenge alle er fornøyd så er alt godt. Det ble shopping på alle sammen i dag , ja til og med gubben fikk seg noe nytt idag. Men den som var mest fornøyd var min datter , hun ble nemlig fornyet fra topp til tå idag. Gubben bannet hver gang han dro kortet , men akkurat det er ikke noe nytt. Nå har jeg allerede begynt på innlegget til morgendagen , for når vi drar på kjøpesenteret så må det alltid skje noe. Men den historien får dere i morgen , takk og lov for at det ikke var mye folk på senteret idag…

2 kommentarer

2 thoughts on “Et uventet ja…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *