Et uforståelig rabalder…

Categories Blogg

Når jeg først får en dårlig natt så blir de neste nettene også dårlig , jeg er nå inne i en dårlig periode igjen. Derfor var jeg så i svime når jeg våknet i dag at jeg knapt nok visste hvor jeg var , for å ikke snakke om hvilken dag det var i dag. Av en eller annen grunn så var onsdagen forsvunnet fra minnet , det føltes ut som om vi hadde hoppet over en dag.

Jeg følte meg litt sånn idag. Rettigheter: tegninger.no

Jeg tror det hadde noe å gjøre med drømmen min i natt , jeg var fanget i en endeløs korridor med uttallige veivalg , ikke så rart jeg var litt forvirret når jeg våknet. I tillegg har jeg ligget i hele natt og hørt på regnet som pisket mot ruten , og det var ikke akkurat så motiverende. Heldigvis bedret det seg litt utover morgenen , og selv om det har regnet i bøtter og spann innimellom så har jeg i det minste fått se solen også.

Munnbindende ble en stor hit i går , spesielt hos en liten gutt.  Han kom stormende inn på rommet mitt i dag for å hente sitt munnbind , han skulle nemlig ha med seg Star Wars munnbindet sitt i barnehagen.
“Jeg må jo ha det med meg i tilfelle noen hoster mamma”  
Er han fornøyd så er mor fornøyd , men at et munnbind skulle bli så populært hadde jeg ikke sett for meg.

Det har regnet så mye i det siste at idag måtte jeg flytte påskeliljene under tak , de måtte få en sjanse til å tørke opp litt. Heldigvis bedret det seg utover ettermiddagen , og det passet veldig bra i dag. For når far og sønn kom hjem i dag så hadde de lagt en plan , i dag skulle tydeligvis mor ut.

En liten gutt måtte ha nye innesko i barnehagen , og da måtte mor være med. Vi valgte Sparkjøp idag , der har de som regel det man trenger. En liten gutt ble mer opptatt av påskeeggene som sto strategisk plassert innenfor inngangspartiet , da glemte han helt av hvorfor vi egentlig var der. Vi fikk han heldigvis med oss videre uten så mye rabalder , men når vi kom frem til skoutvalget eskalerte situasjonen.

Det tok nemlig ikke lang tid før en liten gutt fant de skoene han ville ha , problemet var bare at dette ikke var innesko. Noen Spiderman joggesko fanget blikket til en liten gutt , de skulle han ha! Far gikk med på at han skulle få de , men de måtte finne noen innesko i tillegg. Men det var når en liten gutt skulle prøve skoene at rabalderet virkelig startet , for den størrelsen han fikk på var litt for liten. Han måtte ha en størrelse større , og selv om vi fant samme sko i en større størrelse så var ikke det godt nok for en liten gutt.
” NEEEI jeg vil ikke ha de , jeg vil ha de andre “

Jammen de er jo helt like vennen , de er jo bare litt større” sa jeg lettere forvirret.
Ikke tale om at han skulle ha de , plutselig skjønte jeg at her måtte vi finne på noe. Derfor sa jeg til gubben at han fikk henge de på plass igjen men denne gangen i omvendt rekkefølge , så fikk en liten gutt velge selv.
“Jeg vil ha de” sa en sint gutt mens han grep de skoene han trodde var de første han hadde prøvd , to foreldre kunne igjen trekke et lettelsen sukk.

Det er ikke like lett bestandig , og det er ikke alltid det er rom for lange diskusjoner med en liten gutt. Så lenge det er til hans beste så må det være lov med litt lureri , hvis ikke så tror jeg vi hadde vært på Sparkjøp enda.
Nå er jeg bare glad for at vi kom hjem til normal leggetid , og at vi kan legge beina høyt begge to. En liten gutt gikk lykkelig til sengs med ett par nye sko i hendene , de skulle han passe på i natt. Men nede sitter ett par slitne foreldre , men lykkelig over at vi kom oss ut av nok en situasjon med æren i behold…

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Et uforståelig rabalder…

  1. Litt lureri er lov.
    Apropos drømmer om lange korridorer. Jeg drømte en natt for mange år siden at jeg var litt for sent ute til et møte på sykehuset. Det er ikke alltid like lett å løpe fra pasientbehandlingen på avtalt tid. Vel mens jeg løp gjennom endeløse sykehuskortidorer kom jeg i drømme over en bil. Hva den gjorde der aner jeg ikke, men jeg satte meg da inn i bilen og råkjørte gjennom korridorene på vei mot møterommet.
    På veien kom jeg fremdeles i en drøm desverre til å kjøre over en eldre pasient med rulator og intravenøsstativ. Men jeg bare kjørte videre.
    Lenge etter at jeg våknet dyvåt av svette hadde jeg dårlig samvittighet for den stakkars mannen

  2. Ja….jeg drømmer masse rare drømmer, sover ofte dårlig også, men livet vi må bare prøve å være med på:)
    Artig meg gutten din:)

  3. Det må til kompromiss innimellom. Husker så godt min eldste sønn skulle ha salt på måten han også som pappa’n sin. Det ordnet vi med å sette fingeren over hullene i saltbøssa. Etterhvert skulle det selvfølgelig gjøres selv, med det resultatet at han satte fingeren over hullet før han strødde over må maten. Problem løst.😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *