Et skrik rev vekk angsten

Categories Blogg

Klokken ble nærmere 17 når jeg kom meg opp igår , men da tok jeg et oppgjør med meg selv.

Nå var det pokker meg nok , jeg måtte prøve å komme meg på beina.

Ikke hadde jeg spist heller på to dager , matlysten forsvant den dagen jeg kastet opp.

Men selv med kroppen full av angst så klarer jeg å tenke , litt fornuft er det nå og hente enda.

 

For selv om jeg er dårlig så vet jeg , kroppen trenger næring og væske for å komme seg.

Derfor begynte jeg forsiktig , og for første gang på 9 måneder ble sondematen funnet frem igjen.

Noe positivt er det å ha PEG , den kommer ihvertfall til nytte når man føler seg elendig.

Etter to timer var en pose gått inn , og kroppen føltes bedre.

 

Etterhvert fikk jeg stablet meg på beina , godstolen ble neste stoppested.

Det var i grevens tid , for like etter kom en liten gutt løpende inn døra.

Jeg vil jo så gjerne prøve , prøve å vise en liten gutt at mamma har det bra.

Men på innsiden er det kaos , og det er det ingen som kan gjøre noe med.

 

Nabobarna kom også løpende etterhvert , og igjen ble huset fylt med liv og latter.

Men jeg følte meg bare enda verre , angsten rev og slet i meg der jeg satt.

Jeg har aldri følt meg mer ensom , selv med huset fullt av folk så følte jeg meg alene.

Alene om alle problemene , alene i sykdommen.

 

Litt før kl 19 ble det igjen ro i huset , Askeladden ble satt på inne hos mor.

Men jeg følte ingen ro , inni meg pågikk det en krig som jeg så ingen ende på.

Plutselig kom det et skrik som ga meg frysninger på kroppen , hjertet mitt reagerte med en gang.

Min datter holdt en liten gutt i et fast grep , og jeg tror panikken grep far et lite øyeblikk der.

 

Angsten min forsvant momentant , morsinnstinktet tok over.

En liten flått hadde festet seg på halsen til en liten gutt , og nå skrek han ut sin redsel så stor.

Den eneste som beholdt roen var meg , her måtte en liten gutt roes ned.

Etter noe som virket som en evighet fikk vi fjernet den , og en is etterpå hjelper alltid på.

 

22.30 måtte jeg krype til korset , utslitt og kvalm gikk jeg til sengs.

Men jeg fikk ihvertfall bevist noe for meg selv , jeg har ikke gitt opp enda.

Nå har jeg nettopp kommet meg opp til en ny dag , og jeg håper denne dagen blir enda litt bedre.

Sakte men sikkert bygger jeg meg opp igjen , av og til gjør små skritt underverker…

13 kommentarer

13 thoughts on “Et skrik rev vekk angsten

  1. Å du har nok ikke gitt opp nei.
    Tror ikke helt på at du blir å gjøre det heller…..
    Men du har tøffe tak å må gå lov å være nede innimellom.
    Men du har en egen evne til å klatre opp igjen ser jeg.
    Klem💜

  2. Noen ganger har jeg sett og opplevd at angsten kan komme når det av ulike grunner blir totalt «overload» på kropp å sjel. Å så er det brutalt nok angstens vesen at den forsterkes av at vi prøver å skyve den bort. Jeg har så stor respekt for måten du takler sykdommen og livet. Med din klokhet, og gjerne med hjelp av en annen, finner du nok en måte å temme angsten. Håper helga kan gi noen øyeblikk av fred å ro! M

  3. Godt å lese det går litt bedre nå og ønsker deg en god lørdag hvor du kan samle minner ❤️

  4. Hei Var og så. etter deg i formiddag😥😥

    Nå ny mld fra deg GLAD😁😁

    KLART du må ha vann og næringsrik mat. VIKTIG!!!!!
    Så.nå håper jeg at det går bedre og bedre…GOE Klem.. 💕💕

  5. Så bra å se at her tar mor tak når panikken tar de andre!

    Og næring; herlig du må få i dæ mat! Godt at det no snur, og at angsten skal ut, når styrken og næringa kommer inn❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *