Et lys…

Categories Blogg

kveld tenner jeg et lys, et lite lys i mørket, et lys for sorgen, 

til minne om de som engang har vært,

unge mennesker med hele livet fremfor seg, men som brått blir revet bort fra oss,

for alt det meningsløse og triste

sorgen er bunnløs og hard, med en smerte som aldri tar slutt.

 

kveld tenner jeg et lys, et lys for de som sitter igjen,

alene i mørket, med en redsel så stor, for hva fremtiden vil bringe ,

alene uten sin aller kjæreste, en far har mistet sin sønn, en mor har mistet sin øyensten,

to fortapte sjeler sitter igjen, med et tap så stort, et uerstattelig tap, med kun minnene igjen.

 

kveld tenner jeg et lys, et lite lys i mørket, et lys for håp når sorgen er som størst, 

et lite lys for kjærligheten, en kjærlighet som aldri tar slutt,

for fortvilelsen som tar overhånd, et lys for nestekjærlighet og omtanke.

 

kveld tenner jeg et lys, et lite lys for medfølelse, 

mitt hjerte gråter, gråter for dere som har mistet, mistet det mest dyrebare som finnes,

et barn, den største kjærligheten som finnes, brått borte for alltid, mine tårer renner, og de renner for dere… 

4 kommentarer

4 thoughts on “Et lys…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *