Et jungelbrøl vekket huset….

Categories Blogg

Der lå jeg og ante fred og ingen fare.

Lyset kom på, en ny dag var igang.

Øynene var klistret igjen

det måtte tre vaskekluter til for å få de opp.

Rettigheter : tegninger.no

 

I senga lå jeg innpakket som en svinestek i hyssing

dynen var surret rundt kroppen som et pølseskinn.

Hele min kropp var dekket av puter

det var bare hodet som såvidt stakk opp.

 

Sakte men sikkert ble putene fjernet

hver morgen må jeg graves frem.

En hånd kom til syne

men hvor var den andre?

 

Phu, der dukket den omsider opp

lettelsen er like stor hver gang.

Nå var det bare dyna igjen

assistenten klødde seg litt i hodet, hvilken ende skulle man ta først?

 

Brått ble freden brutt

en skjærende lyd bredte seg i rommet.

Assistenten gikk rett i knestående

vinduene skalv som aspeløv.

 

Min munn var på vidt gap

og ut kom et redselsfylt skrik.

For under dyna hadde lå det noe!

Noe skrekkslagent kom til syne.

 

Hva hadde skjedd med mine bein?

Panikken var stor.

Hvem kunne jeg ringe?

Jeg så jo ut som om jeg hørte hjemme i en Zoo!

 

Forsterkninger måtte tilkalles

nøden var stor!

To hender kom til synet

et kritthvitt ansikt dukket opp.

 

Assistenten hadde kviknet til

En sykepleier måtte til.

Gressklipperen måtte hentes

ja kantklipperen og.

Fire hender gjorde seg klar

det var tid for en vårlig trim.

 

Hjelperne svettet, frustrasjonen var stor.

Vernebriller måtte hentes

øyne var i fare..

Jeg lå der musestille mens jeg ba en bønn

bare gi meg en sjanse til.

 

Endelig var de ferdig

jeg gløttet på øynene for å se.

To bein skinte endelig imot meg, jeg pustet lettet ut.

En lærepenge har jeg fått

to måneder er for lenge…

Nybarbert og fin 😊

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Et jungelbrøl vekket huset….

  1. Hahaha😄 – vi er nok flere som skal få et ublidt gjensyn med bortgjemte deler av kroppen nå utover…#nåerdetvår😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *