Er det ikke lov å være snill heller nå?

Categories Blogg

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har holdt meg særlig oppdatert denne ferien , ihvertfall ikke når det gjelder bloggverdenen. De siste ukene har jeg hatt mer enn nok med å skrive mine egne innlegg , ja og tatt inn alle nye opplevelser. Under kjøreturen hjemover fikk jeg derimot med meg at en “bloggvenninne” var havnet som topp to på blogglisten , men for å være ærlig tenkte jeg ikke noe mer over det der og da.

Det var først igår kveld at jeg fikk tid til å sette meg ned i ro og mak , og det er nesten så jeg angrer på at jeg at jeg gjorde det. De siste dagene har det tydeligvis utspilt seg et drama uten at jeg har fått det med meg , og alt på grunn av en enkelt manns gode gjerning.

Aud Marit (du kan finne bloggen hennes her)  er en dame som jeg har stor respekt for , hun deler av sin hverdag flere ganger om dagen. Vi deler den samme gleden med å skrive , ja noen ganger kan det til og med være trøst og finne i egne ord. Hun er også ivrig når det gjelder å kommentere andre sine blogger , og det er alltid bare gode ord som kan leses. Men det er ikke alle som har oppdaget denne bloggeren , og med sine få lesere har hun ligget langt nede på listen i lang tid.

Det har imidlertid ikke tatt pusten fra henne , hun har fortsatt skrevet sine innlegg. For meg er det en bragd i seg selv , for som blogger har man jo et indre ønske om å nå ut til flest mulig. Jeg har selv vært langt nede på listen , og det er faktisk ikke så lenge siden heller. Det var ingenting som gledet meg mer enn når leserskaren begynte å øke , for det betydde at mine ord begynte å nå ut.

Nå skulle det vise seg at en god gjerning skulle virkelig få fart på sakene , navnet Aud Marit skulle ikke gå ubemerket lenger. En Kokkejævel ( innlegget finner du her )hadde også lagt merke til denne dama , og bestemte seg like så godt for å ta saken i egne hender. Et innlegg med en oppfordring ble til , og ordet fremsnakking har aldri blitt mer diskutert.

Min første reaksjon når jeg leste innlegget skrevet av Kokkejævel var glede , ja faktisk ble jeg både stolt og ydmyk. For med sine gode ord klarte han det kunststykket og få henne opp på en andre plass , og det er en sjelden vare når det gjelder toppbloggere idag. Ja ikke nok med det , han oppfordret også sine lesere til å klikke seg inn på reklame postene til Aud Marit , slik at hun kunne tjene penger til briller.

Dette var tydeligvis nok til å sette sinne i kok hos noen , og jeg krympet meg når jeg leste kommentarene. Kommentarer som “kun til egen vinning” og “har du tenkt over konsekvensene” florerte det av i kommentarfeltet , men de verste var imidlertid de som gikk personlig på stakkars uskyldige Aud Marit. Hva hadde hun liksom gjort for å fortjene dette?

Jeg ble rett og slett flau der jeg satt , hva skjedde med å tro det beste om folk til det motsatte er bevist? Vi har alle våre meninger om ulike ting , og det skal vi selvfølgelig også få lov til. Men det må da gå an og gi saklig kritikk uten å gå til personangrep , og det må da gå an og gjøre en god gjerning uten å få pepper for det. Nei jeg har bare en ting og si , stå på videre Aud Marit og Kokkejævel , jeg er ihvertfall stolt av og være i samme bloggverden som dere…

9 kommentarer

9 thoughts on “Er det ikke lov å være snill heller nå?

  1. Ja, det har vært action i bloggverdenen de siste dagene. Jeg har begynt å følge Aud Marit etter kokkejævelen sin framsnakk. Det er skremmende hva folk får seg til å skrive på nett.

  2. Ble så glad for å lese innlegget ditt. Kokkejævel har fått unødig mye tyn pga av det han satte i gang. At Aud Marit sier at det går bra. Og er takknemlig for det han har gjort, hjelper liksom ikke. Det er lov å være uenig ja, men dette har tatt helt av.
    Vil forresten si at det har vært utrolig hyggelig og følge med på reisen deres.
    Nå håper jeg dere får fine dager hjemme også.

    1. Det som burde bety noe for folk er reaksjonen til Aud Marit , når hun blir glad og takknemlig overfor Kokkejævel så burde vi andre klare å være glad på hennes vegne.
      Tusen takk for at du har blitt med meg på reisen Signe , det har vært et eventyr 💕

  3. Du setter fokus på noe viktig , nok en gang Vivian . Meningsutvekslinger og ulike meninger vil og skal vi jo ha, men det fins jaggu nesten ikke grenser for hva noen skriver!

    Hva er det som gjør at noen tillater seg å være så stygg med andre?
    Vi kan undres , men det e forhåpentligvis lov til å være snill med hverandre , tro godt om andre ; så heia for dæ Vivian som også setter det på dagsorden 👏🌸

  4. Noen mennesker er dessverre så fulle av dritt, (unnskyld utrykket) at de ikke har evnen til å se lenger enn sitt eget ego. Bedrevitere finnes overalt, det er der vi andre må heve blikket så mye høyere enn deres ord og meninger. Sånne mennesker gidder jeg ikke en gang å irritere meg over….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *