Englestøv…

Categories Blogg

Noen ganger stopper verden opp , en følelse av fred tar over.

Stillheten er til å ta og føle på , en fredfull stillhet som fyller hele deg.

Lydløs faller de ned , himmelen har åpnet seg opp.

Små men likevel så mektige , englene har kastet sitt støv ned på oss i dag.

 

Vinterens første snøfnugg ligger som et teppe , et hvitt teppe full av magi.

Et lite under har igjen skjedd , himmel og jord blir til ett idag

Sorg og lidelse blir borte , et englestøv visker alt bort.

En barneglede tar over i mitt hjerte , frydefull blir jeg sittende og se.

 

Himmelen er hvit idag , barnelatter kan høres i det fjerne.

Min egen barnelatter , mine barns frydefulle glede , jeg blir dratt tilbake i tid.

Små snøfnugg bringer minner frem , minner full av glede.

Så idag er jeg bare til , for akkurat nå er himmelen i ferd med å åpne seg opp…

 

Det er noe helt spesielt med den første snøen, de første små snø fnuggene som daler stille ned i vår lille atmosfære. Tiden står liksom litt stille og alt blir med ett litt fredeligere rundt oss. Uansett hva jeg holder på med eller hvor jeg befinner meg, så stopper jeg alltid opp når de første snø fnuggene daler ned. Det er akkurat som om jeg får tid til å reflektere, tid til å puste i en hektisk hverdag, det er som om snøen varsler om en ny begynnelse og at den visker vekk alt det vonde som har vært, ja, det er som om det er fred i verden der en liten stund.

Jeg har alltid elsket vinteren, sikkert fordi jeg er et vinterbarn, født en kald novemberdag i 1979. Denne gleden har jeg og prøvd å videreformidle til mine barn, tatt de ut når den første snøen har dalt ned, nyte de første snø fnuggene, helt stille har vi stått der og bare beundret disse små lette fjærene som kommer dalende, som min datter pleide å si : “en liten bit av himmelen mamma”. 

Jeg håper at når jeg en dag er borte, at disse små fnuggene kan minne mine kjære om meg, viske vekk alt det vonde, bre seg over dem som et hvitt teppe av gode minner og kjærlighet. Varsle om en ny begynnelse, mange gleder, og hell og lykke...

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Englestøv…

  1. Fint med sånne små tradisjoner som man gjør med barna. Tror det blir gode minner som barn tar med seg videre i livet og at barn faktisk setter pris på sånne “små” ting

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *