Endelig kom dagen

Categories Blogg

Jeg var helt utslitt igår kveld , en hel dag ute hadde tappet meg for krefter. Det siste jeg tenkte var det samme som jeg alltid tenker , at jeg aldri lærer. Jeg tok meg en kvalmestillende før jeg la meg , og ba en stille bønn til høyere makter om å ikke la meg få svi idag.

Selv etter en dag ute har jeg sovet urolig inatt , og kvalmen har vedvart hele natten igjennom. Jeg husker at jeg tenkte for meg selv at nå orker jeg ikke mer , hele gleden ved livet var forsvunnet. I over en uke har jeg hatt feber , og med en hvilepuls på over 100 så hadde kroppen fått nok.

Nå har jeg kjent på hvordan det er å leve med angst , og jeg kan skrive under på at det ikke er noen spøk. Det verste er at jeg blir så forbanna på meg selv , skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan skjerpe meg. Jeg har nemlig alltid vært vant med å klare meg selv , og piller skal jeg ihvertfall ikke ha.

Men denne gangen måtte jeg bite i det sure eplet , jeg innså at kroppen trengte hvile. Men tablettene kom ikke før i går ettermiddag , og da hadde jeg allerede fått et pusterom. Så jeg tok en sjanse på å la være å ta tablettene igår kveld , jeg måtte gi meg selv en siste sjanse til å selv komme meg ut av dette.

Det var ikke før jeg våknet idag at jeg innså det , kroppen hadde falt til ro. Jeg ble liggende lenge og bare kjenne etter , for dette var nesten for godt til å være sant. Men når hjemmesykepleien kom inn døren fikk jeg det endelig bekreftet , feberen hadde forsvunnet i løpet av natten.

Endelig!! Første feberfri dag , en fantastisk start på en solfylt søndag. Jeg gråt nesten av glede når jeg hørte magen knurre , for denne gangen var det ikke kvalmen som forårsaket det. Matlysten var tilbake , noe som innebar at gubben måtte hive seg rundt på kjøkkenet. En ekte Engelsk frokost ble bestilt , og endelig kunne smaksløkene danse igjen.

Jeg har bare smilt i hele dag , jeg tror jeg har strålt mer enn sola selv. For det er ikke bare feberen som er borte , angsten ser også endelig ut til å slippe taket. Idag er det første dagen av resten av mitt liv , ja ihvertfall føles det sånn. Jeg har kost meg både ute og inne , dagen har rett og slett vært helt fantastisk. Selv om jeg kjenner at kroppen fortsatt sier ifra når det blir mye og energien ikke er helt tilbake , så er dette en start jeg er meget fornøyd med.

Det beste er at jeg ble frisk i grevens tid , for imorgen blir det en spennende ettermiddag. Isak har nemlig fått lov til å begynne på fotball , selv om det egentlig er ett år for tidlig. Nok et høydepunkt for en liten gutt , han er helt i hundre her. Mamma har fått handlelisten servert , og imorgen må jeg få ordnet med fotball utstyr. Jeg gleder meg til å igjen kunne stå på sidelinjen , og denne gangen for å heie frem en liten gutt. I tillegg fikk en liten gutt en overraskelse i postkassen sin idag , en av dere lesere hadde sendt en gave til en liten gutt. En Kaptein Sabeltann bok ble en perfekt avslutning på denne søndagen , dere er bare helt fantastiske. Jeg har fått et nært forhold til mange av dere , og dere beriker mitt liv hver eneste dag…

26 kommentarer

26 thoughts on “Endelig kom dagen

  1. Herlig å høre at formen er bra❤️ ønsker deg og dine en fin ny uke og lykke til med fotballen i morgen. Det ser ut som Isak et helt klar for det 👍

  2. Dette var en gladmelding😁😁😁
    Trenger ikke mer ORD

    Ikke vær redd for og ta en.tab
    De er til god hjelp.i perioder når det ikke er så bra.
    Du får mer,”” krefter “”da til.og takle ting og tang
    Har selv måtte ty til de i periode
    💕💕💕når mannen min ventet på døden (kreft🤔🤔))

  3. Kjøre Vivian, dette ble jeg så glad for å lese! Unner deg og den fine gjengen din så inderlig gode dager ❤😊
    Stor klem fra meg 💛🌻

  4. “Hei og hopp” så godt å høre. Tenk hvor takknemlig en blir over en god dag, da en er syk. Må ikke være “gull og glitter” for at humøret skal stige. Herlig❣☺🙌 En ny fotballstjerne skal begynne karrieren, det blir spennende. Da er det bare å stille seg på sidelinja, det blir moro for Isak.⚽️❤ Ønsker deg en rolig og god natt. Klem fra meg❣

    1. Helt herlig Ina , endelig kan jeg puste igjen. Nå gleder jeg meg bare til å starte en ny uke , og den starter med å heie frem en fotball gutt 💕

  5. Gledelig å lese at feber er borte og at du har hatt en fin dag.Ønsker deg en frisk ny uke💕
    Lykke til med fotball gutten😍

  6. Dagens beste melding å lese her nå ❤️
    Ønsker deg en god natt til og en flott ny uke ❤️

  7. Det var fantastisk hyggelig å se da jeg gikk inn på bloggen din i dag Vivian at du har det så mye bedre nå👍🏼❤️Ble så glad! 😊 Ha en riktig god natt!🌛

  8. Se der ja! Kor godt å se at det endelig snudd. Blir både rørt og glad på dine vegne Vivian 🌸her e det en liten kar som e spennklar bokstavelig talt👏

    Ja grip dagene med begge hendene, men pass på kjære dæ st du ikke slit dæ ut🤔

    Dette va så godt å lese Vivian 🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *