Endelig klarte jeg det…

Categories Blogg

Gudene skal vite at jeg hadde det moro i går , og det på gubben sin bekostning. Som alltid når gubben er hjemme så får jeg gjennomgå , er det noe gubben elsker mer enn noe annet så er det å erte meg. Han gir seg ikke før strikken er blitt dratt til bristepunktet , at jeg ber om nåde preller rett av. Så når gubben kom inn og utbrøt at det var Sthans i går morges tenkte jeg ikke så mye over det med engang , men når jeg kom i godstolen og så hvilken dato det var igår gikk det en jævel i meg.

Rettigheter: tegninger.no

“Hvilken dato er det i dag” spurte jeg gubben med uskyldige øyne , en plan hadde formet seg i mitt lille hode.
“Det er den 23” svarte gubben med den største selvfølgelighet. Så langt var vi enige , men det var når jeg stilte mitt andre spørsmål at rabalderet startet.
” Og du mener at det er Sthans i dag? ” spurte jeg mens jeg ba en stille bønn , en bønn om at han ikke visste det jeg visste.
” Ja selvfølgelig , Sthans er jo den 23 juni hvert år “

To gode kamerater.

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg klarte å dra det så langt , men i går var det jeg som for en gangs skyld klarte å dra strikken så langt at gubben ble lettere frustrert. Men det verste var at han presterte å løpe rundt til naboene for å spørre om kjerringa faktisk hadde rett , og alle mente at jeg hadde feil! Dere skulle sett hvor fornøyd han var når naboene sa at det var han som hadde rett , selv om de egentlig tok feil alle sammen. Vi holdt på i hele går , og det var ikke før nyhetene kom at en oppklaring kom på bordet. For på Nrk viste de bilder av tente bål og lykkelige mennesker , og det var da gubben kikket på meg med et tilfreds smil.

“Hørte du hva de sa , det er Sthans i dag!”
Det var da jeg fant ut at her måtte litt kunnskap deles , og jeg ba han om å søke opp Sthans på nettet. Der sto det svart på hvitt , Sthans var den 24. Gubben kikket forvirret opp på meg , stotret frem noe om at de hadde jo sagt det på Nrk. Det var da det kom fra meg , en setning jeg vet jeg vil svi for en vakker dag.
“Nei de sa Sthans aften kjære , selve Sthans er ikke før i morgen”

Så at jeg storkoste meg i går er det ingen tvil om , rett skal være rett. Endelig fikk han litt tilbake , det er ikke så ofte jeg får muligheten til å sette skapet på plass.
Dagen i dag har ikke vært like underholdende , den har gått relativ rolig for seg. Det eneste spennende er at det dukket opp et brev fra kommunen i dag , svaret på klagen jeg sendte vedrørende hjemmesykepleien. Det får vi åpne i kveld når det blir litt rolig rundt oss , jeg er litt spent på hva som står.

Spillkroken

Mine foreldre kom luskende også i ettermiddag , og da jublet en liten gutt. Et brettspill ble funnet frem med engang , det er nemlig blitt en tradisjon når besteforeldrene kommer på besøk. Nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal ta meg til resten av kvelden , det er jo ingen fotball på TVen ikveld! Jeg får vel heller ta meg en sjokolade bit tenker jeg , og feire at Sthans dagen går mot slutten😂

6 kommentarer

6 thoughts on “Endelig klarte jeg det…

  1. Diskutert med min mann om det også:)
    Men set regnet her, så det ble ikke noe båltenning:)
    Koselig å lese deres hverdag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *