Endelig…

Categories Blogg

Tre dager tok det, men plutselig var det over.
Tenk så fort det kan gå over, så dårlig og nå helt fin igjen.
Nå kan jeg endelig begynne å planlegge igjen, leve litt igjen.
Men nå er det selvfølgelig så mye oppblomstring av korona i nærområdet her, ungene på barneskolen må teste seg tre ganger i uken.

 

Jeg føler jeg sitter på nåler, jeg venter bare på at en av ungene blir smittet.
Når jeg blir så satt ut av en urinveisinfeksjon tør jeg ikke tenke på hva som skjer dersom jeg får covid, det blir vel kroken på døren for meg.
Men livet må uansett leves, og min første plan er et besøk hos frisøren.

 

Jeg trenger en fornyelse, men mest av alt trenger jeg noe å se frem til.
Vi har også begynt å legge planer for noen helgeturer, komme oss bort litt.
Skape nye opplevelser er det eneste jeg lever for, så nå trenger jeg værgudene på min side. Det eneste jeg vil er å leve mens jeg kan, og jeg kjenner at det har blitt vel mye innesitting de siste månedene.

 

Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har vært ute denne vinteren, og det gjør meg en smule frustrert.
Men for meg er det en nødvendighet, for det siste jeg vil er å risikere noe.
På en måte er jeg glad for at vi nå må holde avstand, det gjør at jeg føler meg tryggere på en måte. Et fakkeltog i 2019 ble nesten kroken på døren for meg, og når jeg tenker på hvor mange jeg hadde nærkontakt med den dagen så tror jeg det var årsaken til at jeg ble så syk.

 

Så mens alle andre ble glad den dagen de kunne klemme hverandre igjen så ble jeg engstelig, det siste jeg vil er å få en reprise av 2019.
Alt av vaksiner har jeg tatt, inkludert alle covid vaksinene.
Likevel er jeg livredd hver gang høsten nærmer seg, og på høsten og vinteren føles det tryggere inne blant fire vegger. Men nå kjenner jeg at det begynner å krible i kroppen, sakte men sikkert blir dagene lysere, en ny vår er innenfor rekkevidde…

4 kommentarer

4 thoughts on “Endelig…

  1. Fint å se at formen din er på topp igjen. <3 Tenk, nå går vi lysere tider i møte og om ikke så alt for lenge kan vi sitte ute å nyte god været (forhåpentligvis).Det skal bli deilig.
    Jeg er også nervøs for denne smitten som er nå, og kjenner det når det åpnes opp. Liker det dårlig, må jeg si. Enn så lenge holder jeg meg mest inne og tar livet med ro.
    Ha en fin kveld.

    1. Ja jeg liker det ikke jeg heller Wenche , vi får heller holde oss hjemme i trygge omgivelser 💖
      Åååå som jeg gleder meg til vår og solskinn, ikke minst få plante blomster igjen 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *