Endelig!!

Categories Blogg

Etter å ha tilbrakt det siste døgnet sengeliggende våknet jeg i dag med ny giv i kroppen. Det var deilig det, for så elendig som jeg har vært har jeg ikke følt på siden jeg var innlagt på sykehus med blodpropp. Men søvn og hvile gjør underverker, og idag føler jeg meg mye bedre. Det var så ille i går at jeg vurderte å legge meg inn frivillig på sykehus, og da er jeg dårlig da, for jeg kan ikke fordra sykehusopphold. Nå gjenstår det å se om magen er bedre, jeg tør nesten ikke spise, men har prøvd meg på litt yoghurt i det små.

Igår var endelig dagen her, for igår kom nemlig svigermor. Du kan tro det var en fornøyd liten gutt som ble med for å hente bestemor på flyplassen, han maste hele dagen om når de skulle dra. Det var synd jeg måtte holde senga i går, men jeg trøster meg med at vi skal tilbringe mange dager sammen. Nå når bestemor er kommet er ikke mor mye verdt, nå er det bestemor som får all oppmerksomheten og sånn skal det også være. Det er fryktelig lange avstander i dette landet, og det er ikke ofte vi treffes, da er det ekstra godt når vi først kommer sammen.

Det er så godt å ha svigermor på besøk, hun ordner og styrer, lager god mat noe barna vet å sette pris på. Hun er bare et herlig vesen, og godhjertet tvers igjennom. Jeg elsker å ha henne på besøk, for da tillater jeg meg selv til å slappe av. Hun tar seg av alt, og når jeg ikke orker å si noen alvorsord til min mann, ja da gjør hun det. Vi er ganske like i hvordan vi liker å ha det rundt oss, og det er nok en av grunnene til at vi går så godt overens. Nå mangler vi bare svigerfar, du skal vite at vi savner deg og skulle gjerne ha hatt deg her. Men han kommer nok en annen gang det passer, og vi får glede oss til det.

Dagen i dag blir rolig for min del, jeg har mer enn nok med å komme meg etter de siste dagene. Men det gjør ingenting, jeg er ihvertfall glad for at jeg føler meg bra nok til å sitte oppe igjen, så det ser bedre ut med tanke på ferieturen neste helg. Vi har jo og en fast tradisjon med å kjøre til Hardanger når svigermor er her. Det har vi gjort de tre siste årene. Bare en dagstur for å kjøpe kaker og saft på en lokalkafe der inne, de har blant annet den beste gulrotkaken som finnes. Så om formen holder seg så må vi vel få til en tur i løpet av uken.

Takk og lov for en storesøster som elsker å tulle med sin lillebror, det betyr mye når mor selv ikke klarer. Hun er bare fantastisk den jenta mi.

Jeg håper dere har en strålende lørdag og nyter helgen for alt den er verdt.

En stor klem fra Vestlandet…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *