En vindfull start på helgen…

Categories Blogg

Jeg har drømt noe så voldsomt i natt , og det rare er at det er mennesker fra fortiden som har dukket opp. Masken til Bipapen tok jeg av meg litt før klokken 04.45 idag tidlig , altså to timer for tidlig. Men for første gang fikk jeg erfare hvordan hjernen jobber selv når jeg sover , for det ble helt tydelig at jeg hadde hatt et pustestopp like etter masken ble tatt av.

Det er så deilig og få masken av , spesielt de gangene den begynner å skape seg. Jeg sovner bestandig så godt når den er av , og litt for tungt åpenbarlig. For jeg husker at jeg drømte at jeg lå på en sofa og sov , snorkelydene i rommet kom tydeligvis fra meg. Noe som var veldig merkelig , for jeg tror ikke jeg har snorket i hele mitt liv. Men i drømmeland er alt mulig , og det neste som skjedde medvirket til at jeg våknet både svett og klam.

For der lå jeg altså , snorkelydene tydet på at jeg sov godt. Men plutselig stoppet snorkingen , sekundene gikk uten at det kom en eneste lyd fra meg. Det er da jeg kjenner det , noen griper tak i skuldrene mine og fillerister meg.
” Vivian du må våkne ” hørte jeg i det fjerne , og når jeg åpnet øynene så jeg en skikkelse jeg ikke har sett på mange år. En dame fra Vardø sto over meg , en dame jeg gikk i damekoret med når jeg bodde der oppe.

Likblek stirret hun på meg , forvirret kikket jeg meg rundt. Der lå jeg på en brun skinnsofa , men når jeg kikket rundt meg så jeg ingenting annet enn endeløse grønne vidder. Bortsett fra meg selv og denne damen var det ingen i nærheten , og det stoppet ikke der.
Vivian du må våkne nå , tenk på barnet i magen”

Det var da jeg oppdaget det , når jeg kikket ned så jeg den trillrunde magen min. Jeg var høygravid! Damen som sto over meg klappet meg på magen og sa i en munter tone , “du må jo puste for barnet ditt.”

Så Lisbet , dersom du leser dette så har du hjemsøkt meg i natt , takket være deg våknet jeg fra et pustestopp. Men du kan tro jeg ble liggende og kjenne etter , hadde magen min vokst i løpet av natten? Jeg tror ikke jeg sov etter dette , det var ikke før assistenten kom og dro av meg dyna at jeg kunne puste lettet ut. Det eneste jeg klarte å tenke på var gubben , jeg tror nyheten om at jeg var gravid igjen hadde medvirket til at han hadde lagt seg inn for godt!

Dagen i dag har vært hakke roligere enn i går , solen har skint fra en skyfri himmel og gubben har holdt seg på jobb. Men det var når assistenten åpnet veranda døren at jeg hørte det , vindkastene som ulte rundt hushjørnene. Likevel bestemte jeg meg for en tur ut , jeg hadde nemlig noen kunstverk fra Vibbedille igjen som jeg ville få på plass.

Men vi måtte ty til en saks for å få de skikkelig på plass , ihvertfall etter mor sin smak. De var så lange de pinnene som perleriene var festet til , så vi måtte klippe de kortere slik at de passet i blomsterkassene mine. Jeg ble veldig godt fornøyd med resultatet , til og med grinda som gubben lagde på verandaen fikk seg litt dekor i dag , det er ikke lenger en hundegrind , en sauegrind passer bedre for oss som bor på landet.

Så nå kan helgen bare begynne , en liten gutt har fått godteri feen på besøk så alt er bare fryd og gammen. Stolt kom han hjem og fortalte at han hadde fått russekort , noe som medførte til at jeg ble litt forvirret på nytt. Jeg trodde ikke russen hadde adgang i barnehagen , ikke hadde jeg sett noen heller. Men når han holdt det frem for å vise meg falt alle brikker på plass , det var jo en liten gutt som var russ i år. Barnehageruss , for en genial ide! Alle barna som skal begynne på skolen får sitt eget russekort , alle barnehager burde gjøre det samme. Dette lille kortet skal rammes inn , det blir noe å ha dersom han blir russ som voksen.

Idag ble vi også enige om at gubben skulle være kokk , for det sto kylling og biffsnadder på menyen. Det er nemlig vanskelig å få assistentene til å lage middag slik vi gjerne vil ha den , spesielt når det gjelder å steike kylling og biff. Vi er nemlig litt kresen , her skal alt stekes veldig godt. Så idag fant gubben ut at han ville lage middagen selv , da blir som regel alle fornøyd…

God helg alle sammen😍

11 kommentarer

11 thoughts on “En vindfull start på helgen…

  1. Så søtt det var med det russekortet 💙❤️❤️ God ide for mange andre 👍😄 Morsomt med hunden som snurrer rundt etter halen sin 😅🤣God helg 🥰😃🤩☀️

  2. Så fint med russekort. Her i Alta har de som skal slutte i barnehagen vært rosaruss. Vet ikke om de fortsatt er det. Gøy å markere på den ene eller andre måten. Ønsker deg og dine en fantastisk helg 💜

    1. Så gøy da! Det er så flott at barna blir markert skikkelig , og jeg ser hvor mye det betyr både for en liten gutt og for oss som foreldre , det er jo ikke hver dag man begynner på skolen 😍Riktig god helg til deg og💖

  3. Åhhh for et herlig russekort😍
    Ser en liten gutt har bestemt seg for yrkesvalg😅
    Riktig god helg Vivian,kos deg med familien💖

  4. Skikkelig tøft med eget russekort!! Jeg synes han var så lik pappaen sin på d bildet. Stemmer d at han er mest lik på han sånn utseende messing ?

    Ellers lurte jeg på om du har hørt noe mer om d er sjans å få dose nr av corona vaksinen hjemme?

    Her har jeg snudd døgnet pga migrene daglig i 25 dager på rad. Er d mulig??? Ja tydeligvis. Sukk. 😳😰 Håper på hjelp fra nevrologen snart, har hørt Botox kan hjelpe. Jeg fikk migrenen etter jeg svimte av på badet pga var så så full i smerter, og pannen traff porselensdo. Før d var jeg sjelden plaget m migrene. Dette skjedde i september. I starten hadde jeg migrene noen ganger i uka, men nå kommer den altså hver bidige dag, starter mellom 05-08 og varer minimum i 12 timer. Til å bli koko av? Ja.

    Nevrolog snakket om steroider og betablokker, men av forskjellige grunner er d dårlige løsninger for meg. Så da gjenstår Botox. Så jeg krysser fingrene for at d snart blir innkalling slik d går an å funke litt igjen. Man trenger et hodet som virker, litt ihvertfall…. Har forresten tatt mr og utelukket andre skumle ting, så lettet over d. Migrene er vondt, men man dør ikke av d. . klem fra Synnøve ❤️

    1. Ja han er veldig lik pappaen sin Synnøve , nesten så det er skremmende😅💖
      Det er helt forferdelig å lese om hvordan du har det , jeg skjønner ikke hvordan du holder ut?? Dette er jo umenneskelig , og selv om jeg også lever med smerter hver dag så kan det ikke måle seg med det du går igjennom🌼Du er en heltinne for meg Synnøve , og jeg håper du får prøve Botox snart💓

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *