En uventet kostnad…

Categories Blogg

Det ble en travel mandag i går, ja i hvert fall for gubben sin del.
Det hele begynte om morgenen, og for første gang i år var jeg oppe før gubben.
Min datter skulle nemlig reise i går, og jeg hadde mest lyst til å be henne om å pakke meg ned i kofferten hennes. For min datter skulle nemlig til Kreta, og der var det ikke antydning til regn.

Sol og varme i to uker skulle jeg gjerne hatt, men den tiden er nok dessverre forbi.
Min datter var så heldig å bli invitert og bli med på tur med en venninne og hennes familie, så at hun får en fantastisk opplevelse er jeg ikke i tvil om. Dessuten er det betryggende for meg å vite at hun skal være med dem, jeg ville vært mer engstelig dersom hun og venninnen hadde reist alene.

Store kontraster!

Gubben sto ikke opp før elleve i går, og da hadde jeg og min gått i gjennom pakkelisten to ganger allerede.
Det ble tydelig at min datter hadde reisefeber, for hele formiddagen stilte hun meg det samme spørsmålet.
“Har jeg glemt noe mamma” spurte hun utallige ganger, akkurat som om jeg kunne se hva hun hadde pakket ned. Men det hun eventuelt ikke fikk med seg får hun heller kjøpe, shopping hører jo med når man er i Syden.

Det er ikke hver dag man ser et hus komme seilende forbi…

Sjåføren til flyplassen ble min mann, men en time før de skulle dra kom assistenten oppgitt ut fra badet.
Vaskemaskinen hadde bestemt seg for å ta seg en endelig ferie, det var ikke snakk om at den ville arbeide mer.
Det medførte til at gubben fikk det travelt i går, i tillegg fikk feriebudsjettet seg en uventet smell.
Likevel føler jeg at vi gjorde et kupp, for vaskemaskinen kostet ikke mer enn fire høvdinger og da har vi ti års garanti. Så mest sannsynlig kommer vaskemaskinen til å overleve meg, tenk om det vi mennesker også kunne ha kommet til verden med en viss garanti.

Heldigvis kunne jeg bestilte maskinen via klikk og hent, så det sparte gubben for mye unødvendig arbeid.
Når han kom hjem igjen dro han meg opp av godstolen, kjerringa måtte være med å se på det nye vidunderet.
Men når vi kom ut på badet skjønte jeg hvorfor gubben absolutt skulle ha meg med, gubben hadde nemlig en vask han måtte få unna. Så etter en enkel innføring i programmene kunne gubben starte den nye maskinen, og det var da vi fikk oss en gledelig overraskelse.

For i motsetning til den forrige var denne vaskemaskinen nærmest lydløs, nå var det slutt på å boltre dørene under vask av klær. Det beste er at assistentene nå kan vaske klær selv om jeg vil ligge lenger en morgen, jeg slipper å våkne opp til noe som ligner på jordskjelv.
I dag var det høst når vi sto opp, så ille var været ute at gubben frivillig fyrte i peisen. Nå er vi lei begge to, dette har vært en elendig sommer. Knitrelydene fyller igjen huset, og nå misunner jeg virkelig min datter….

 

5 kommentarer

5 thoughts on “En uventet kostnad…

  1. Heisann😀Den vaskemaskinen er helt ok,har akkurat lik selv. Eneste jeg fikk litt problemer med var barnesikringen😜Glemte å lese bruksanvisningen🙈😂😂 Gratulerer med en super maskin🎉🎊 God og varm klem sendes 🥰

    1. Så langt er vi veldig fornøyd, og det beste er at gubben har begynt å vaske klær 😅 Hadde jeg visst at alt som skulle til var en ny vaskemaskin så hadde jeg kjøpt en ny for lenge siden😂

  2. Hei på deg.
    Flott å lese hos deg – og den positive du er.
    Kom hit i dag fordi jeg hadde utkast til en mail til deg som tydeligvis aldri ble sendt.
    Ønsker deg og dine gode sommerdager.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *