En uvanlig start på dagen…

Categories Blogg

Natten har ikke vært god , det føltes ut som om jeg ikke hadde sovet et sekund i natt. Litt merkelig egentlig , for klokken ble faktisk 02.00 før vi kom oss i seng. Jeg ble nemlig sittende og se på en film som egentlig var ganske så dårlig , likevel var den spennende nok til at jeg bare måtte se litt til. Men når klokken nærmet seg 02.00 og filmen enda ikke var ferdig fikk jeg nok , samvittigheten overfor gubben som satt og sov ved min side vant til slutt.

Jeg merket det på hele meg når jeg våknet i dag , lunten var rimelig kort. Plutselig følte jeg meg bare lei , lei av hvordan livet mitt hadde blitt. Bråket fra hjemmesykepleien en tidlig søndag morgen gjorde meg oppgitt , savnet etter mitt gamle liv vendte tilbake. Jeg kunne føle hvordan tennene mine gnisset mot hverandre der jeg lå , alt jeg ønsket meg var litt ro og fred. Plutselig følte jeg på meg at jeg trengte en pause , en pause fra mitt eget liv.

Tanken på å stå opp var ikke særlig fristende idag , egentlig drømte jeg meg bort til en gamme opp i fjellheimen et sted. Det var ikke før min datter kom inn på soverommet at jeg ble tvunget ut av sengen , hun hadde nemlig fått en ærefull oppgave i dag.
Jeg la nemlig merke til det i går kveld , noen sorte små hår var tilbake. En ting er ihvertfall sikkert , hårveksten er det ingenting å si på. Jeg syns faktisk at ALS kunne hatt en innvirkning på ufrivillig hårvekst , ja når den svekker muskulaturen så kunne den godt ha stoppet hårveksten på kroppen også.

Jiiippi , jordbærene begynner å komme!

Egentlig sa jeg det som en spøk i går til min datter , jeg hadde aldri forventet at hun skulle si ja. Leggene mine skrek etter oppmerksomhet , det var på høy tid at høvellen ble funnet frem. Til min store overraskelse sa min datter ja med engang , hun som aldri hadde barbert med høvel før.
“Jeg må jo lære det til jeg engang trenger det” sa hun mens hun studerte beina mine , og i dag tidlig sto hun altså klar med høvellen i hånda. Så nå sitter jeg her med glattbarberte bein , jeg er igjen klar for litt sommer og sol.

Dessverre forsvant solen når leggene mine åpenbarte seg , ja når jeg klarer å skremme bort solen med mine hårete legger så sier vel det sitt. Så den nye sommerkjolen jeg hadde kjøpt fikk nok henge litt til , her var det bare å finne buksen frem igjen.
Men selv om jeg var litt skuffet over været så kunne ikke en liten gutt ha brydd seg mindre , han har nemlig vært ute i heeeele dag. Sammen med to nabobarn har de fylt en stille gate med lek og moro , jeg kunne høre de helt inn.

I dag gledet jeg meg til middag , jeg hadde nemlig klart å overtale gubben til å prøve noe han aldri hadde gjort før. Vi har nemlig fortsatt mye fisk fra Vardø igjen i frysen , og den skulle brukes idag.
“Vil du ha stekt eller kokt torsk i morgen” spurte gubben meg i går kveld , men når jeg ba han hive den på grillen ble han veldig skeptisk. Jeg fikk overtalt han til slutt , og han innså rimelig kjapt at kjerringa hadde rett når hun sa det var enkelt.

Så nå sitter jeg her med en rimelig full mage og med fotball på TVen , livet kan ikke bli så mye bedre akkurat nå. Men så er det jo det med fisk da , man blir jo så himla trøtt etterpå. Så med en real fiskemiddag i magen så håper jeg natten også blir god , det ligger ihvertfall an til at det blir en tidlig kveld idag…

3 kommentarer

3 thoughts on “En uvanlig start på dagen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *