En uvanlig onsdag…

Categories Blogg

Jeg følte meg litt pjusk i dag når jeg våknet, natten hadde heller ikke vært særlig god.
Men jeg kjenner kroppen min såpass godt nå, slike perioder har jeg alltid en gang i måneden.
Likevel kom jeg meg opp til vanlig tid, og klokken 10.00 satt jeg påkledd i godstolen som vanlig. Regn og mørke skyer var det som møtte meg i dag også, faktisk var det så mørkt i dag tidlig at jeg for første gang følte behov for å tenne noen stearinlys.
Du vet det er høst når stearinlysene blir funnet frem, men jeg har savnet litt levende lys her i huset.

Her var det noe spennende…

 

Dette har vært en litt rar dag, rar og uventet på samme tid.
Det hele begynte med en tannlege time for en skolegutt, og siden den var midt i skoletiden så tok pappaen med seg en glad gutt på jobb.
Men plutselig var det ikke bare en skolegutt som hadde fått innkalling til tannlegen idag, for min datter hadde også fått time denne onsdagen.
Likevel var det når mine foreldre kom igår at jeg begynte å lure litt, lure på om onsdager var den store innkallingsdagen for tannleger.

 

Dagen startet i betongbilen til pappa….

For min mor hadde også fått time idag, halve familien skulle sjekke gebisset idag tydeligvis. Jeg begynte å lure på om det var et slags hint til meg, det er nemlig år og dag siden jeg var hos tannlegen sist. Så lenge de fungerer sånn noenlunde så bryr jeg meg ikke, jeg har mer enn nok med resten av kroppen for å si det sånn.
Men selv om det var litt merkelig at alle hadde fått time på samme dag så var det ikke det som gjorde at denne dagen ble litt uvanlig.

Plutselig fikk vi litt tid til andre ting…

For her satt jeg helt i min egen verden når jeg hørte ytterdøren gikk opp, og inn kom plutselig hele gjengen.
Forvirret kikket jeg på klokken, det er nemlig ikke hver dag folket kommer hjem litt over klokken 13.
Så ventetiden ble forkortet med flere timer idag, uventet men veldig hyggelig. Jeg tror jaggu de tok sola med seg også, for ut av det blå forsvant de mørke skyene for en stund.

Det var slettes ikke feil idag, noen ekstra timer med mine kjære midt i uken gjorde meg godt.
Timene strekker normalt sett ikke til om ettermiddagene, spesielt etter en liten gutt har begynt på skolen.
Men idag fikk vi plutselig god tid til både lekser og aktiviteter, og det beste av alt var at det var ingen tidspress som hang over oss.
Slike ettermiddager skulle vi hatt flere av, men jeg er i det minste glad for at vi fikk noen ekstra timer sammen idag…

2 kommentarer

2 thoughts on “En uvanlig onsdag…

  1. Uff ikke godt å føle seg litt pjusk, håper det gikk fort over. Gleder meg til mange dager med stearinlys både på morgenen og kveldene. Vel, på kveldene er jeg i gang og jeg liker det så godt. Ønsker deg en fin dag ❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *