En tøff torsdag

Categories Blogg

Igår skjedde det igjen , en nyhet satte meg ut.

En rolig ettermiddag ble ikke fullt så rolig lenger , stressnivået for rett til værs.

Sånn er det bestandig når jeg ikke har kontroll , og nå hadde jeg mistet all kontroll.

Igjen fikk jeg bevis på at jeg tenker for mye på alle andre , jeg glemmer meg selv.

 

For egentlig var planen Nordås i morgen også , men denne gangen med min datter.

Hun hadde nemlig en time på sykehuset , og vi måtte da bli med.

Derfor omorganiserte vi timeplanen på Nordås , dette fikk vi til.

Men i går ringte telefonen , og i løpet av et sekund røk alle planer.

 

En engasjert lungelege var igjen på tråden , nye innstillinger måtte prøves ut.

Søvn er jo viktig , og enda viktigere når man er syk.

Litt for mange pustestopp på natten gir en lungelege hodebry , her må alt prøves.

Men han hadde også en påminnelse og komme med , en påminnelse som hadde gått meg hus forbi.

 

Det viste seg nemlig at jeg hadde fått time til kontroll , og den var idag!

Kaldsvetten begynte å nærme seg , med ett ble jeg kvalm.

Selv om jeg rolig sa jeg selvfølgelig skulle komme , så var det kaos på innsiden.

For er det en ting jeg slett ikke liker så er det dette , sykehus kontroller er det verste jeg vet.

 

Så nå sitter jeg her , klokken er igjen 09.00.

Men denne gangen kjører vi ikke samme vei , endestoppet er på en annen kurs idag.

Stressnivået er høyt men jeg har ikke noe valg , her må jeg bare hoppe i det.

Hoppe i det mens håper på det beste , håpe på at prøvene er stabil.

 

Pustestopp på natten kan selvfølgelig tyde på at ting er i ferd med å forandre seg , men ikke nødvendigvis.

For det kan også ha med innstillingene på bipap maskinen , det er ihvertfall det en lungelege sier.

Men idag får jeg det endelige svaret , og det føles som om dommedag er nær.

Så kryss fingrene og gjerne be en stille bønn , jeg trenger all den hjelpen jeg kan få…

19 kommentarer

19 thoughts on “En tøff torsdag

  1. Jeg er jevnlig innom bloggen din. Jeg har sett at du har hatt noen gode dager i det siste. Det du gjorde sammen med fysioterapeuten og hennes assistent var bare så flott å se og lese om. Det handler om oppfinnsomhet og vilje til å prøve ut i stedet for å si at det ikke nytter. Din blogg er en påminnelse om at mine utfordringer i hverdagen er blåbær. Du viser også viktigheten av å glede seg over “De små tinga”. Det er ofte en varm undertone i det du skriver. Sjøl om du har større utfordringer enn de aller fleste, så oppfatter jeg det slik at du har hovedfokus på å lete etter lyspunktene! Jeg krysser fingrene for deg i dag og håper at du og hjelperne dine finner gode løsninger på dette med pustestoppene om natta også! <3

    1. Dine ord berører meg , tusen takk for at du følger meg og har oppfattet budskapet mitt. Livet er så mye mer enn sykdom og prøvelser , det har jeg virkelig erfart 💜

  2. Varme tanker, ønsker og stille bønner i fleng sendes din vei💜 Husk at du alltid har en heiagjeng i oss her inne💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *