En time out…

Categories Blogg

Jeg var så glad når jeg våknet i går morges, for første gang på tre dager følte jeg meg bra. Men jeg tror gubben var litt for sein med å banke i bordet, for i det han skulle ta meg opp litt før klokken 13 kom kvalmen flommende over meg igjen.
Så etter et kort toalettbesøk så jeg ingen annen utvei, jeg måtte bare legge meg igjen.

 

Denne gangen har antibiotika kuren virkelig slått meg ut, jeg kan tåle mye men denne kvalmen kan jeg fint klare meg uten.
Derfor ble det ingen innlegg i går, jeg orket rett og slett ikke.
Heldigvis føler jeg meg en smule bedre idag, og jeg krysser fingrene for at det går rette veien nå. Nå vil jeg gjerne ha noen gode dager fremover, kroppen min er skjør nok som den er.

 

I går fikk jeg også i meg litt mat på vanlig måte, sondemat er en ting men den gjør meg bare enda kvalmere.
Ikke vet jeg hva som skjedde i går, men at gubben hadde fokuset sitt en helt annen plass er det ingen tvil om. En grandiosa pizza ble slengt i ovnen, det var søndag og vi skulle “kose” oss litt.

 

De første stykkene gikk unna, jeg fikk de stykkene med grillkrydder og gubben tok de uten. Problemet begynte når gubben bestemte seg for å smake på et av mine stykker, for da fant han ut at grillkrydder på pizza slettes ikke var så verst.
Selv sa jeg meg fornøyd etter to stykker, magesekken hadde tross alt krympet litt inn de siste dagene. Men gubben hadde plass til mer, og den beslutningen tror jeg han angrer på i dag.

 

Stille og rolig satt jeg i stolen og så på farmen, men den roen varte ikke lenge.
Plutselig spratt gubben opp av sofaen, med tunga ut av kjeften hoppet han rundt på gulvet her. Ansiktsfargen gikk fra vinterblek til tomatrød under et sekund, og igjen rant svetteperlene nedover en blankpolert skalle.
Men det verste var lydene som fylte stua, gubben hørtes ut som et skadeskutt dyr der han hoppet rundt.

 

Det viste seg nemlig at gubben ikke hadde spart på noe denne gangen heller, problemet var bare at han hadde blinkset der ute på kjøkkenet.
Uten å vite det hadde gubben dynket to store pizza stykker med pepper, og nå sto han på gulvet som en drage og spydde ut ild. Det hele endte opp med at gubben gikk til sengs med to av mine vannposer, gubben har ligget på drypp i natt…

I dette huset kan alt skje…
11 kommentarer

11 thoughts on “En time out…

  1. He he 😁Syns jeg ser han . Selv glad i masse krydder , men er ikke for alle nei. Vet ikke hvordan været vært hos dere, men her på Østlandet var det en vind som fikk løse ting til å smelle i veggen i natt.😳 . Ha en god dag, bra du føler deg litt bedre.👍

    1. Er glad i krydder selv Linda, men det lønner seg å ta riktig krydder 😅 Her har det faktisk vært fint vær idag, dessverre tror jeg neppe det vil vedvare😊

  2. Så fint å se at du føler deg bedre i dag.<3
    Jeg også er veldig glad i krydder, liker når det "biter" litt! 🙂 Syns jeg ser finnmarkingen for meg…kan være greit å lese litt på krydderglassene.. :)). Hils han å si det..(ler)

    1. Tror gubben kommer til å lese både to og tre ganger før han tar noe heretter Wenche, det har en tendens til å gå litt fort i svingene når magen romler😅

  3. Selv i « au» situasjoner skriv du så levende at æ ser finnmarkingen for mæ😅 regne med at glasset va rett merket og at han bare tok feil.
    Her i huset ler vi enda av gangen da min svigerbror lette etter KANEL glasset i krydderhylla, og svigermor kommenterte småirritert « ser du ikke mann! det står jo der! Det står KARDEMOMME på glasset 😂

  4. Stakkars gubben. Ikke bra for noen mage med for mye krydder.
    Godt at du føler deg bedre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *